Începând cu această lună, pensionarii vor putea beneficia de un talon de pensie electronic, dacă nu vor să mai aștepte poștasul să vină la ușă. Cu toate acestea, procedura de obținere a acestui talon electronic nu este deloc ușoară. Iată care sunt pașii ce trebuie parcurși
Din această lună, toți pensionarii vor putea beneficia de un talon de pensie electronic. Cu toate acestea, procedura de obținere a acestui talon electronic nu este deloc ușoară și prespune cel puțin un drum la Casa de Pensii. De cele mai multe ori, pensionarii se încurcă în proceduri, iar platforma se blochează frecvent.
La rândul său, președintele Casei de Pensii spune că nu a avut timpul necesar să implenteze un sistem mai prietenos însă, își pune speranțele în banii primiți prin fondurile europene.
Un domn care este de profesie inginer IT și profesor universitar spune că tot i-a fost greu să obțină un talon de pensie digital. L-a ajutat un angajat de la Casa de Pensii.
Iată cum se obține talonul de pensie electronic!
Pasul 1: Pentru început, orice pensionar trebuie să aibă o adresă de mail validă. Ulterior, trebuie să acceseze site-ul Casei Naționale de Pensii pentru a-și deschide un cont online. Aici completează un formular, iar site-ul îi generează o cerere.
Pasul 2: Cu cererea printată, pensionarul merge la Casa de Pensii, unde angajații casei de pensii îi verifică documentele și îi activează contul. Tot aici primesc o foaie cu 8 instrucțiuni, pentru a putea accesa contul online.
Pasul 3: Pensionarul se întoarce acasă, iar pe mail va trebui să primească un link care este valabil 72 de ore. Odată accesat link-ul, sistemul îl va obliga să își seteze o parolă, apoi va primi o nouă cerere pe care pensionarul trebuie să o printeze, semneze, scaneze și să o indroducă în platformă.
Pasul 4: Abia atunci va fi generat documentul de informare: cunoscut drept talonul electronic.
Ce spune președintele Casei Naționale de Pensii?
Președintele Casei Naționale de Pensii susține că a fost nevoit să implementeze rapid noul sistem și are o soluție și mai nerealistă pentru un pensionar: semnătura digitală.
„Dacă are semnătură digitală, nu trebuie să vină până aici.
Noi a trebuit să punem în aplicare această prevedere legală, dar noi avem în PNRR bani pentru digitalizare și încercăm să găsim poate o formă mult mai prietenoasă privind accesarea acestor informații pentru titulari.
Deocamdată, aceasta este soluția pe care am găsit-o”, a spus Daniel Baciu, președintele Casei Naționale de Pensii, potrivit stirileprotv.ro