Nu trebuie să mergeți până la CNPP pentru a vă activa contul online

În trecut, persoanele fizice care doreau să își creeze un cont online pe www.cnpp.ro erau nevoiți să completeze online o cerere standard, pe care o tipăreau apoi, o semnau de mână și o prezentau personal la orice casă de pensii. Practic, în trecut, crearea unui cont online pe www.cnpp.ro necesita validarea offline a identității oamenilor. În prezent, însă, Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) și-a schimbat politica pentru crearea conturilor online pe site-ul său.

În prezent, dacă nu dețineți o semnătură electronică calificată, trebuie să completați online o cerere standard, pe care să o tipăriți apoi, să o semnați de mână și să o prezentați personal la orice casă de pensii, dar dacă aveți o semnătură electronică calificată, atunci vă puteți crea contul exclusiv online.

Vă amintim că, cu ajutorul acelui cont online, puteți afla informații despre vechimea în muncă acumulată până acum și puteți depune cereri pentru bilete de tratament, pentru ajutoare de deces sau pentru acordarea pensiilor și așa mai departe.

Cum vă puteți crea un cont online pe www.cnpp.ro?

Pentru crearea unui cont online, trebuie să citiți descrierea fluxului de creare utilizator şi să îşi vă exprimați acordul pentru condiţiile de utilizare a portalului Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP). Acordul dumneavoastră este considerat a fi asumat prin introducerea datelor specifice cererii de creare cont.

Pentru identificarea unică trebuie să completați formularul de creare cont. Toate câmpurile marcate cu * (steluță) sunt obligatorii, iar salvarea cererii nu este posibilă dacă acele câmpuri nu sunt completate. Datele introduse trebuie să fie conforme cu realitatea, iar informațiile completate să nu conțină diacritice.

Structura formularului este următoarea :

  • date de identificare: numele şi prenumele, CNP, adresa de e-mail, act de identitate, adresa de domiciliu;

Atenție! Pentru persoanele care sunt mandatate/împuternicite să reprezinte beneficiarul – titular al contului (persoană fizică/persoană juridică), în funcţie de condiţiile de reprezentare cuprinse în procură/împuternicire, se va utiliza e-mailul titularului sau, după caz, cel al mandatarului/împuternicitului. Astfel, în situaţia în care titularul desemnează un mandatar/împuternicit doar pentru a îndeplini formalităţile pentru activarea contului şi obţinerea parolei, se va utiliza e-mailul titularului. Pentru cealaltă categorie, cea în care mandatarul/împuternicitul este desemnat şi pentru utilizarea parolei şi efectuarea de operaţiuni în numele titularului, se va utiliza e-mailul mandatarului/împuternicitului.

  • solicitare drepturi de administrare date pentru alte persoane (asigurați/ angajatori/ beneficiari);

Se introduc datele persoanei fizice/juridice pentru care se doreşte administrarea: tip persoană (se alege tipul persoanei: fizică, juridică sau unitate hotelieră), nume/denumire (se completează numele persoanei sau firmei respective), CNP sau Cod fiscal (se completează CNP pentru persoane fizice, CUI pentru persoane juridice), document (se înscrie documentul justificativ prin care se solicită acordarea acestui drept (procură, împuternicire legalizată la notariat, etc.), data expirării (data până la care este valabil documentul justificativ) și Cod CAPTCHA.

Se apasă butonul de finalizare formular. La accesarea butonului FINALIZEAZĂ si transmite formular se va verifica corectitudinea introducerii datelor (dacă toate campurile obligatorii sunt completate), precum şi consistenţa codului de identificare (CNP/CUI). Dacă datele sunt corecte se va vizualiza formatul PDF al formularului completat.

La accesarea butonului RENUNȚĂ creare cerere se şterg datele completate în formular.

Atenție! Pentru persoanele fizice care sunt mandatate să reprezinte persoana juridică, împuternicirea legalizată la notariat va conţine o menţiune referitoare la obligativitatea persoanei împuternicite să respecte prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE.

Puteți afla mai multe informații AICI.