Cu scopul de a preveni furturile, lanțul de supermarketuri Aldi a introdus o nouă politică prin care bagajele clienților sunt verificate înainte ca aceștia să părăsească magazinul. Verificarea se va face de către agenții de pază, nu de către personalul supermarketului.
Aldi a introdus o nouă politică de verificare a bagajelor clienților
În cazul în care clientul nu dorește să respecte această politică de protocol, personalul magazinului îi va refuza vânzarea. Potrivit unui angajat Aldi, în conformitate cu noua politică, clienților li se cere să permită verificarea bagajelor, pentru a se asigura că nu au fost sustrase articole din supermarket.
„Noi cerem să ne permită să ne uităm în pungi pentru a vedea dacă sunt goale. Am cerut să ne uităm în pungi pentru a ne asigura că niciunul dintre articolele noastre nu este acolo”, a spus acesta.
Cumpărătorilor care vor refuza verificarea bagajelor li se va refuza vânzarea produselor. Acest lucru nu s-a întâmplat însă în magazinul în care lucrează el. De asemenea, cumpărătorii care sunt suspectați de furt ar putea fi opriți de către agenții de securitate, a precizat angajatul.
„Noua politică la Aldi, toate pungile de cumpărături goale trebuie să fie pe bandă, plus toate cumpărăturile”, a spus un angajat al supermarketului într-o postare pe Facebook pe un grup Aldi.
Potrivit acestora, politica „a intrat în vigoare” săptămâna trecută. Un alt angajat al lanțului de supermarketuri a spus că a avut un „sentiment îngrozitor” atunci când le-a cerut permisiunea de a le controla bagajele.
Această politică a fost deja implementată în unele magazine Aldi din Marea Britanie, notează Mirror, chiar dacă nu este o politică națională și poate varia de la un magazin la altul. Pe fondul inflației alimentare în creștere și a costurilor de trai mai mari, mai multe lanțuri de supermarketuri, inclusiv Aldi, au luat măsuri pentru a preveni furturile și pentru a proteja interesele magazinelor.
Ce a determinat lanțurile de supermarketuri să ia astfel de măsuri
În Marea Britanie, creșterea prețurilor la alimente a contribuit la cea mai mare strângere a nivelului de trai de la începutul înregistrărilor în anii ’50, mulți oameni acuzând lanțurile de supermarketuri că profită de situație prin creșterea prețurilor mai mult decât ar fi necesar.
Alți factori care au determinat lanțurile de supermarketuri să ia asemenea măsuri au fost adăugarea mai multor etichete de securitate la produse, solicitarea clienților să scaneze bonurile pentru a părăsi magazinul și afișarea produselor goale.
Potrivit unui angajat Aldi, politica de verificare a bagajelor a fost introdusă în „unele magazine” ca măsură pe termen scurt, dar controalele sunt efectuate numai cu acordul cumpărătorilor. De asemenea, sunt verificate numai pungile pe care clientul le folosește pentru a-și împacheta cumpărăturile, nu și gențile personale.