Noi reguli de circulație rutieră! Amplasarea radarelor va fi semnalată

Noi reguli de circulație rutieră! Luni, Senatul a trecut tacit o propunere legislativă ce vizează revizuirea OUG 195/2002 referitoare la regulile de circulație pe drumurile publice. Conform acestei propuneri, se impune obligația ca poziționarea echipamentelor radar destinate monitorizării vitezei să fie adusă la cunoștința șoferilor înainte de a intra în zonele de supraveghere.

Acest lucru se va realiza fie prin intermediul indicatoarelor rutiere, fie prin intermediul mijloacelor de comunicare în masă.

În cadrul ședinței plenare de luni, vicepreședintele Senatului, Sorin Cîmpeanu, a prezentat nota care confirmă adoptarea tacită a propunerii legislative. Termenul de dezbatere și vot, care a expirat pe 1 martie, a fost marcat în acest mod.

Aceasta este o inițiativă legislativă parlamentarilor UDMR.

„Autovehiculele poliţiei, staţionate sau în deplasare, cu care poliţiştii rutieri se află în misiune de supraveghere şi control, utilizează semnale de avertizare luminoase şi sau sonore. Folosirea dispozitivelor de măsurare a vitezei se face doar de către poliţiştii rutieri din autovehiculele poliţiei inscripţionate sau din afara acestora, la loc vizibil pentru participanţii la trafic. (…)

Poliţia rutieră avertizează conducătorii de autovehicule în legătură cu prezenţa în trafic a dispozitivelor de măsurare a vitezei prin mass-media sau panouri de avertizare. Conducătorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei”, aflăm din textul propunerii legislative.

masini trafic soferi politisti
Trafic / SURSA FOTO: Dreamstime

Instalarea de semafoare, obligatorie pentru drumurile cu două benzi/sens

Conform propunerii legislative, se impune obligativitatea instalării de semafoare pe drumurile sau străzile cu cel puțin două benzi de circulație pe sens.

Acest aspect se aplică în special în zonele adiacente unităților de învățământ, unităților sanitare sau de asistență socială-medicală, piețelor, târgurilor și în regiunile cu probabilitate crescută de producere a accidentelor.

„În apropierea unităţilor de învăţământ, unităţilor sanitare sau de asistenţă socio-medicală, a pieţelor, târgurilor, precum şi în zonele cu risc sporit de accidente, prin grija autorităţilor locale sau administratorului drumului, după caz, se vor monta parapete de protecţie şi se vor realiza amenajări rutiere pentru reducerea vitezei de deplasare a vehiculelor”, stipulează proiectul UDMR.

Şoferii care nu vor mai putea conduce mașini cu peste 100 de cai putere

Conform proiectului de lege, se propune și extinderea duratei instruirii practice. Aceasta va fi mărită de la minim 30 de ore la cel puțin 45 de ore.

În plus, examenul pentru obținerea permisului poate fi efectuat „și de către examinatori persoane fizice atestate de autoritatea competentă”.

„Conducătorii cu vârsta de până la 21 de ani, precum şi cei care au experienţă de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B, le este interzis să conducă vehicule care depăşesc 100 CP, respectiv 75 kW în cazul vehiculelor rutiere”, potrivit proiectului UDMR.

Camera Deputaților, în calitate de for decizional în acest caz, va fi acum responsabilă de dezbaterea propunerii legislative.