Punctul de amendă, majorat de la 145 la 165 de lei
Se schimbă Codul Rutier! Începând cu 1 ianuarie, punctul de amendă a fost majorat de la 145 de lei la 165 de lei. Astfel, pentru încălcarea priorității acordate pietonilor sau bicicliștilor, amenzile pot ajunge până la 825 de lei.
În cazul depășirii vitezei cu mai mult de 50 km/h, amenzile pot atinge suma de 3.300 de lei, în timp ce pentru parcarea neregulamentară se pot aplica amenzi de până la 500 de lei.
Se schimbă Codul Rutier! S-a modificat și modul de calcul al contravențiilor. Astfel, Clasa I încadrează două sau trei puncte, Clasa II patru sau cinci, Clasa III de la șase la opt puncte, iar Clasa IV de la nouă la 20 de puncte de amendă.
Clasa V este aplicabilă doar persoanelor juridice și vizează un cumul de puncte de la 21 la 100.
Noi modificări pregătite de Uniunea Europeană. Mașinile vor avea „cutie neagră”
Noul an vine, de asemenea, cu noi regulamente privind fabricarea mașinilor. Mai exact, începând cu luna mai a acestui an, noile reguli auto impun ca toate mașinile noi să fie echipate cu o „cutie neagră„, similară cu cea utilizată în aviație.
Aceasta are rolul de a înregistra diverse informații precum viteza, turația motorului, unghiul de virare și activarea airbag-ului în situații de impact semnificativ, toate bazate pe datele furnizate de GPS. Dispozitivul va fi montat sub scaunul șoferului și conține un microcip.
Introducerea acestei noi dotări ar putea conduce la o creștere a prețului mașinilor.
În paralel, Uniunea Europeană are în plan un proces de modernizare, iar permisele auto ar putea deveni digitale. Schimbările propuse vizează includerea unor întrebări referitoare la identificarea riscurilor în trafic și la implementarea sistemelor automate care contribuie la o conducere mai sigură.
Acești șoferi, obligați să își schimbe permisul auto
Noile reguli propuse de Uniunea Europeană urmează să fie supuse votului în Parlamentul European în ianuarie 2024. Șoferii vor trebui, așadar, să țină cont de schimbări semnificative privind durata de valabilitate a permiselor de conducere.
În cazul adoptării acestor reguli, majoritatea șoferilor vor fi obligați să-și reînnoiască permisul la intervale de 15 ani, în loc de 10 ani, așa cum se întâmplă în prezent. Aceste modificări vor implica ajustarea legislațiilor naționale din fiecare stat membru. Mai multe puteți afla aici.