Renault avea nevoie de o schimbare a guvernanţei pentru a da un „stimulent suplimentar” producătorului auto francez şi alianţei sale cu Nissan, a afirmat vineri preşedintele Jean-Dominique Senard, transmit DPA şi Reuters.

„Cred că am ajuns la un nivel al maturităţii şi reflecţiei Consiliului de Administraţie… care ne-a adus la acest punct”, a declarat Senard, la câteva ore după ce Board-ul Renault a votat în favoarea demiterii directorului general Thierry Bolloré şi a desemnat-o pe Clotilde Delbos, în prezent director financiar, în postul de director general interimar.

Senard a explicat că vrea ca echipele din interiorul Renault să-şi asume mai multe responsabilităţi şi să se simtă mai mândre de afacere şi este determinat „să extragă şi să aducă la viaţă” potenţialul alianţei cu Nissan. „Există perioade în istoria companiilor când este util să câştigi un stimulent suplimentar. Nu este nimic personal” în decizia de înlocuire a lui Bolloré, a dat asigurări preşedintele Renault.

Separat, ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, şi-a exprimat sprijinul faţă de preşedintele Renault şi a declarat că Executivul de la Paris vrea ca alianţa Renault-Nissan să intre într-o nouă fază. De asemenea, Le Maire a afirmat că statul francez ajută la definirea strategiei industriale a Renault, dar nu este implicat în probleme legate de guvernanţă.

Statul francez deţine 15% din Renault. Vineri, la prânz, acţiunile Renault înregistrau o creştere de 2,8%.

Schimbarea directorului general de la Renault vine la scurt timp după o schimbare de management la partenerul japonez Nissan, companie la care Renault deţine 43% din acţiuni. Marţi, constructorul auto japonez a anunţat numirea unui nou director general Makoto Uchida, 53 de ani, care l-a înlocuit pe Hiroto Saikawa.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.