Oficialii guvernamentali pregătesc un proiect de ordin al ministrului Transporturilor pentru modificarea şi completarea reglementărilor privind omologarea individuală, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere.
Conform unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor postat pe site-ul Transporturilor, prin Legea nr. 109/2018 au fost simplificate procedurile de emitere a duplicatului cărții de identitate a vehiculului.
Mai exact, în cazul pierderii, furtului sau distrugerii cărții de identitate a vehiculului, eliberarea duplicatului se face numai cu prezentarea vehiculului, eliminându-se obligativitatea prezentării avizului autorității competente care a efectuat înmatricularea sau înregistrarea și obligativitatea publicării în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.
Totodată, noul proiect de ordonanță, clarifică procedura aplicabilă pentru recunoașterea inspecțiilor tehnice periodice efectuate în alte state membre în cazul vehiculelor care urmează a fi reînmatriculate în România, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 260/2017 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică.