Vor fi construite două sensuri giratorii și a unui pasaj subteran pe DN 1
DN1. Consiliul Județean Prahova va semna curând un parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru construirea a două sensuri giratorii și a unui pasaj subteran pe DN 1, la Sinaia și la Azuga.
La Sinaia, ar urma să fie construite două sensuri giratorii, la intersecția DN1 cu Bulevardul Republicii și la intersecția DN1 cu Bulevardul Ferdinand. La Azuga, va fi construit un pasaj subteran, ce va asigura fluidizarea traficului.
„Cele două sensuri giratorii și pasajul subteran vor face parte din toate investițiile de pe Valea Prahovei derulate de Consiliul Județean pentru deblocarea circulației pe Valea Prahovei.
În acest sens, la intrarea din orașul Sinaia și la ieșirea din orașul Sinaia vor fi două sensuri giratorii care vor ajuta la fluidizarea traficului, iar la Azuga o să fie un pasaj subteran care va asigura fluidizarea traficului, nemaintersectându-se circulația de suprafață cu cea de subteran”, a explicat, miercuri, Dumitru Tudone, vicepreședinte Consiliul Județean Prahova, relatează Observatorul Prahovean.
România a depăşit borna de 1.000 de kilometri de autostradă şi drum expres
Recent, România a depăşit borna de 1.000 de kilometri de autostradă şi drum expres. Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a vorbit recent despre planurile de viitor.
Potrivit lui, în următorii cinci ani, România va ajunge de la 1.000 la 1.750 de kilometri de şosea de mare viteză. Este vorba despre proiecte aflate deja în proiectare şi execuţie.
„Pot să vă spun că în momentul de față – astăzi, dacă vorbim -, avem aproximativ 750 km de drumuri de mare viteză în execuție, în proiectare și execuție, adică cu contracte semnate, 750 km care vor fi livrați în perioada următoare. În principiu, în 2028 ar trebui să închidem toți acești 750 km”, a spus el pentru Gândul.
În plus, mai sunt în pregătire încă 2.000 km. Este vorba despre proiecte aflate la nivel de studiu de fezabilitate.
„În momentul de față avem în pregătire, în faza de studii de fezabilitate, încă aproximativ 2.000 km, deci premizele eu zic că sunt unele consistente și nu vorbim doar de niște planuri abstracte.
Vorbim de documentație tehnico-economice care se aprobă, pe care Guvernul și le însușește prin aprobarea indicatorilor și care urmează, așa cum ne-am învățat, se intră în perioada următoare la proiectare și execuție”, a indicat directorul general al CNAIR.
Cristian Pistol a detaliat şi care sunt câteva dintre proiectele viitoare ale CNAIR, incluse în aceşti 2.000 km. Sunt multe şosele pe care milioane de şoferi le aşteaptă de ani de zile şi care vor schimba radical faţa României.
„Vorbim de Brăila – Focșani, Brăila – Buzău, vorbim de Tulcea – Brăila, vorbim de Tulcea – Constanța, alternativa Techirghiol, vorbim de Craiova – Târgu Jiu, vorbim de Craiova – Lugoj, vorbim de București – Alexandria. Vorbim de multe alte proiecte, poate pe care nu le-am menționat acuma și care se află în diferite faze de elaborare a documentațiilor”, a adăugat el.