Un studiu realizat pentru UNSAR, în septembrie 2019, de către IRES, arată că peste 90% dintre români consideră că schimbările climatice sunt reale. Dintre participanții la studiu, 46% consideră că acestea reprezintă o problemă extrem de serioasă, pe o scală de la 0 la 10 (unde zero înseamnă că nu este o problemă serioasă, iar 10 că este o problemă extrem de serioasă), aceștia acordând schimbărilor climatice punctajul maxim.
În ceea ce privește efectele schimbărilor climatice, principalele îngrijorări ale românilor sunt furtunile violente (33% dintre respondenți), urmate de topirea ghețarilor (16%), seceta (15%), incendiile de vegetație (14%), valurile de căldură (11%) și inundațiile (6%).
“Schimbările climatice au început să aibă un impact semnificativ. Și în acest context, protecția oferită de industria de asigurări este o importantă cale de a absorbi aceste riscuri”, a declarat Adrian MARIN, Președintele UNSAR.
La nivelul industriei de asigurări, doar în prima jumătate a anului 2019, companiile de profil au plătit despăgubiri de 47,1 mil. lei pentru asigurări obligatorii și facultative de locuințe, în creștere cu 56% față de perioada similară din 2018, potrivit datelor ASF-Autoritatea de Supraveghere Financiară.
În ceea ce privește măsurile pe care românii sunt dispuși să le aplice pentru combaterea efectelor schimbărilor climatice, peste 91% dintre participanții la studiu au declarat că o soluție pentru combaterea acestora este reducerea cantității de deșeuri și colectarea selectivă a acestora, 87% – reducerea defrișărilor, 86% – izolarea termică a locuinței, 82% – reducerea poluării industriale, 82% – utilizarea mijloacelor de transport alternative (bicicletă, mers pe jos, transport în comun etc.), 81% – evitarea produselor ambalate, în special cele în plastic, 78% – cumpărarea produselor locale sau de sezon, de fiecare dată când e posibil, 76% – limitarea înmatriculărilor de autovehicule poluante, 52% – introducerea unor taxe de acces în centrul orașului pentru autovehicule și alte măsuri.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.007 de persoane cu vârsta de peste 18 ani în septembrie 2019, utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).
Despre UNSAR
Înființată în 1994, UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România reprezintă 20 de companii de profil. Acestea dețin o pondere de peste 80% din piața locală de asigurări.
Activitatea UNSAR are drept obiectiv apărarea și reprezentarea intereselor asigurătorilor și reasigurătorilor din România, participarea la îmbunătățirea cadrului legislativ în domeniul asigurărilor, promovarea activității de asigurări în România și promovarea dezvoltării cât mai durabile a industriei de profil pe plan intern și internațional.
Din anul 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al federației asigurătorilor și reasigurătorilor europeni – Insurance Europe.
Despre IRES
Înființat în 2009, Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES activează pe piața de cercetare din România și funcționează ca un think tank independent, o parte dintre studiile și proiectele pe care le dezvoltă fiind dedicate optimizării politicilor publice în diferite domenii ale societății românești.
IRES este una dintre cele mai mari companii românești de cercetare de piață, oferind soluții integrate pentru organizații multinaționale, naționale și locale, instituții și organizații din România, dar și din străinătate care înțeleg valoarea cercetării în evoluția lor pe termen lung.
IRES este membru corporate al ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research) și activează la cele mai înalte standarde profesionale, respectând practicile internaționale în acest domeniu: codul ICC/ESOMAR de Studii de Piață, Studii Sociale, Sondaje de Opinie și Analiza Datelor și Ghidul Global ESOMAR de Cercetare.