Se schimbă regulile în şcolile din România. Totul este prevăzut într-un proiect de lege adoptat luni, 18 martie, de Senat. Totul va fi, de acum, clar şi la vedere.
Se schimbă regulile în şcolile din România. Ce vor trebui să afişeze toate unităţi de învăţământ pe site-ul propriu?
Devine obligatoriu în şcolile din România, potrivit legii. Noua măsură este prevăzută într-o proiect legislativ pe care şi-au dat votul senatorii.
Aşadar, proiectul de lege adoptat luni, 18 martie 2024, prevede obligativitatea publicării avizului autorizaţiei de securitate la incendiu şi a autorizaţiei sanitare de funcţionare.
Acestea două trebuie afişate pe site-ul de internet al unităţii de învăţământ preuniversitar.
Deocamdată, legea nu va fi implementată, pentru că este nevoie şi de votul din Camera Deputaţilor.
Proiectul de lege privind şcolile din România a luat în calcul şi o situaţie des întâlnită. Este vorba despre lipsa unor astfel de avize.
În acest caz, unităţile de învăţământ au o altă obligaţie. Ele vor trebui să informeze publicul cu privire la inexistenţa acestor documente. Informaţia va fi publicată tot pe site-ul de internet al unităţii şcolare, precum şi la loc vizibil în incinta şcolii sau la avizier.
Proiectul de lege îşi propune să completeze Legea învăţământului preuniversitar 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
Scopul măsurii este să clarifice ce obligaţii au, atunci când vine vorba despre asigurarea transparenţei şi siguranţei beneficiarilor primari, următoarele unităţi:
- unităţile de educaţie timpurie,
- unităţile de învăţământ preuniversitar,
- unităţile de educaţie extraşcolară.
Trebuie crescut gradul de conştientizare a importanţei asigurării siguranţei în unităţile şcolare
Totodată, în expunerea de motive a proiectului de lege se vorbeşte despre asigurarea unui climat apt să permită desfăşurarea optimă a actului educaţional.
Iniţiatorii proiectului consideră că noua obligativitate va reprezenta un prim pas către creşterea gradului de conştientizare privind importanţa asigurării siguranţei în şcolile din România.
„Credem că siguranţa preşcolarilor şi a elevilor, a personalului didactic şi administrativ reprezintă o condiţie esenţială în ceea ce priveşte asigurarea unui climat apt să permită desfăşurarea optimă a actului educaţional.
Astfel, obligarea unităţilor şcolare la publicarea informaţiilor privind deţinerea avizului/autorizaţiei de securitate la incendiu sau a autorizaţiei sanitare de funcţionare reprezintă un prim pas de politică legislativă în ceea ce priveşte creşterea gradului de conştientizare, cu precădere în rândul autorităţilor publice, referitor la importanţa asigurării siguranţei în unităţile şcolare, ca element de bază în organizarea învăţământului”, afirmă iniţiatorii proiectul proaspăt adoptat în Senat.