Școlile, liceele și universitățile trebuie să se adapteze rapid la inteligența artificială generativă, anunța anul trecut UNESCO, după ce a creat primul ghid global pentru utilizarea IA generativă în educație.
Inteligența artificială pregătește asediul. Informația recentă privind perspectivele de utilizare a inteligenței artificiale în școli i-a făcut pe mulți să se întrebe cum ar putea schimba IA educația și viața, în general. Iată ce a descoperit Ann Doss Helms când a testat cum poate funcționa IA în ghidurile pentru școli. Experiența este redată în articolul de mai jos.
Inteligența artificială pregătește asediul
Noul ghid privind aplicarea IA în școli m-a făcut să mă întreb cum poți obține rezultate mai bune. Așa că am încercat să caut „studentul care folosește inteligența artificială” și am ales, din curiozitate, „Carolina de Nord”. Patru imagini noi, toate s-au concentrat pe imaginile unui chip uman, două dintre ele recunoscând bărbați de culoare. Culoarea includea mai mult albastru decât în unele poze, dar, în rest, nu exista vreo diferență.
Apoi am încercat „inteligența artificială în școli” și am dat click pe opțiunea „pilula violet / lucruri ciudate”. Rezultatele au inclus un melc într-o ramă și două cizme de lucru uriașe, care domină un peisaj în stil Van Gogh. A fost distractiv, dar inutilizabil.
Învățați folosind IA?
Așa speră autoritățile că studenții vor experimenta noi momente ale învățării folosind IA. De exemplu: verificați termenii oricărui site pe care îl utilizați și nu introduceți niciodată informații personale (în cazul meu, un card de credit pentru site-ul care a cerut plata).
Am lansat rapid o discuție cu editorii mei despre etica utilizării unei ilustrații generate de IA. Am convenit că nu va încălca nicio regulă, așa că a primit undă verde.
Unii susțin că IA exploatează munca artiștilor umani fără să le plătească drepturi de autor, iar eu înțeleg bine acest lucru (soțul meu este grafician pensionat). Dar site-ul WFAE, la care scriu, nu are un buget independent pentru a angaja graficieni și a realiza ilustrații, așa că cel puțin nu am furat munca unui artist adevărat.
Această idee a generat discuții despre necesitatea unor linii directoare cu privire la modul în care WFAE va folosi IA – și recunoașterea faptului că aceasta nu mai poate fi o sarcină secundară. Am fost asigurați că chatbot-ul nu va înlocui reporterii, dar vor putea roboții să preia unele activități de rutină pentru ca personalul să aibă mai mult timp?
Eseu scris de ChatGPT despre utilizarea IA în școli
În timp ce discutam pe Zoom, editorul de știri a cerut următorul lucru ChatGPT: „Scrieți despre provocările, daunele și beneficiile potențiale ale utilizării IA în școlile din Charlotte-Mecklenburg.” După câteva ore, a scris un eseu care începea astfel:
„În inima orașului Charlotte-Mecklenburg, are loc o revoluție educațională, în timp ce școlile îmbrățișează puterea inteligenței artificiale (AI) de a transforma experiența de învățare a elevilor. Acest salt tehnologic promite o serie de beneficii, dar ridică și îngrijorări cu privire la potențialele capcane.
Școlile din Charlotte-Mecklenburg s-au angajat într-o călătorie ambițioasă pentru a integra IA în diferite aspecte ale educației. De la platforme de învățare personalizate la programe de îndrumare bazate pe inteligență artificială, districtul folosește tehnologia de ultimă oră pentru a îmbunătăți călătoria educațională a elevilor”.