În ciuda creșterii cu 23,3% a înmatriculărilor de autoturisme noi în primele cinci luni ale anului, piața acestora se află la mare distanță de cea a vehiculelor de ocazie.
Numărul de autoturisme noi care au intrat în circulație în România în perioada ianuarie – mai 2017 a crescut cu 23,3% față de perioada similară din 2016, până la 36.978 de unități. În același timp însă, au fost înamtriculate la noi 214.318 mașini de ocazie.
Conform statisticii Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), cel mai căutat brand de pe piața mașinilor noi este Dacia, marca autohtonă reprezentând un sfert din totalul achizițiilor. În afară de cele 9.039 unități Dacia, cumpărătorii au preferat brandul german Volkswagen (3.716 unități), pe locul trei în clasamentul înmatriculăriilor fiind Ford (3.433 unități). Alte mărci căutate de români în acest an sunt, în ordine, Skoda (3.305 unități), Renault (2.607 unități), Opel (1.781 unități) sau Mercedes – Benz (1.713 unități).
Citește și: Numărul înmatriculărilor de autoturisme de ocazie s-a dublat