Scurgerile de informaţii din companii afectează şi clienţii

Potrivit unui studiu B2B International, informaţiile clienţilor, precum şi datele financiare ale companiei, sunt cel mai frecvent pierdute de firme, în 36% din cazuri. Pe locul doi în clasament se află informaţiile despre angajaţi, care sunt pierdute în 31% din cazuri.

Cauzele pentru aceste scurgeri de informaţii pot fi atât externe, cât şi interne. 35% dintre specialiştii IT au confirmat că firmele lor s-au confruntat cu pierderea datelor din cauza unei infecţii malware – cea mai frecventă ameninţare externă. Cele mai des întâlnite cauze sunt atacurile prin intermediul e-mail-ului (21%) şi acţiunile de phishing (17%). În ceea ce priveşte ameninţările interne, pierderea informaţiilor importante este cel mai adesea cauzată de vulnerabilităţile software-urilor (25%) utilizate de companie, pe care infractorii cibernetici le exploatează pentru a infecta computerele atacate.

Majoritatea scurgerilor de informaţii au fost de pe dispozitivele mobile, 23% dintre respondenţi identificând astfel de pierderi, iar 15% au menţionat că furtul dispozitivelor mobile a dus la compromiterea datelor. În 13% dintre cazuri, informaţiile ajung pe mâini greşite din cauza neglijenţei, cum ar fi trimiterea mesajelor la o adresă de e-mail greşită.

„Varietatea de ameninţări cibernetice care cauzează pierderile de date ilustrează cât este de important ca fiecare companie să conştientizeze necesitatea de a utiliza o soluţie de securitate structurată pe mai multe nivele”, a explicat Petr Merkulov, Chief Product Officer în cadrul Kaspersky Lab. „O soluţie de securitate eficientă pentru companii trebuie să asigure protecţie atât împotriva ameninţărilor externe, cât şi împotriva ameninţărilor interne, folosind instrumentele potrivite: tehnologii anti-malware, politici de securitate ale companiei, metode de prevenire a scurgerilor de informaţii, instrumente de control şi multe alte funcţii. Toate aceste măsuri de securitate se regăsesc în soluţiile de securitate Kaspersky Lab pentru companii”, a completat Petr Merkulov.

În cadrul studiului, realizat în parteneriat cu Kaspersky Lab, au fost intervievaţi peste 3.300 de specialişti IT din 22 de ţări din lume. Respondenţii au reprezentat companii de toate dimensiunile: mici, mijlocii şi corporaţii.