Vești de ultimă oră în România. Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) anunță publicarea în Monitorul Oficial a Legii crowdfunding-ului. Sursa citată precizează că deși aceasta a fost publicată de abia acum, ea a intrat în vigoare la începutul acestei luni.
Potrivit ASF, crowdfunding-ul reprezintă un tip de activitate în cadrul căreia furnizorii de servicii de finanțare administrează o platformă digitală deschisă publicului, astfel încât să faciliteze punerea în legătură a potențialilor investitori sau împrumutători cu mediul de afaceri care caută finanțare.
Ce beneficii aduce Legea crowdfunding-ului
„Finanțarea participativă (crowdfunding) reprezintă un tip de activitate în cadrul căreia un furnizor de servicii de finanțare participativă, fără a-și asuma el însuși riscuri, administrează o platformă digitală, deschisă publicului, pentru a pune în legătură sau pentru a facilita punerea în legătură a potențialilor investitori sau împrumutători cu mediul de afaceri care caută finanțare.
O astfel de finanțare ar putea consta în împrumuturi, achiziționarea de valori mobiliare sau alte instrumente admise în scopul finanțării participative”, arată ASF într-un comunicat.
În ceea ce privește beneficiile noii legi intrate în vigoare, ASF menționează că finanțarea participativă oferă o sursă alternativă de finanțare, inclusiv de capital de risc. Pe de altă parte, aceasta mai poate oferi și alte beneficii pentru afaceri precum validarea idee de afaceri.
Totodată, legea oferă antreprenorilor acces la un număr mare de persoane furnizând perspective și informații, fiind totodată și un instrument de marketing.
Finanțarea participativă este acum reglementată în România
Menționăm faptul că până în momentul în care actuala lege a intrat în vigoare, în România nu a existat niciun alt act normativ care să reglementeze activitatea de finanțare participativă, mai precizează reprezentanții ASF.
„Legea nr. 244/2022 prevede dispoziții exprese privind desemnarea ASF în calitate de autoritate competentă responsabilă cu îndeplinirea funcțiilor și sarcinilor prevăzute în Regulamentul (UE) 2020/1.503, precum și regimul sancționatoriu aplicabil în cazul nerespectării prevederilor acestuia, termenele de depunere a documentelor în vederea autorizării în calitate de furnizor european de servicii de finanțare participativă, condițiile de retragere a autorizației, cerințele referitoare la comunicările publicitare și limba în care fișa cu informațiile esențiale privind investiția poate fi pusă la dispoziția potențialilor investitori etc.
În calitate de autoritate competentă în România pentru îndeplinirea funcțiilor și sarcinilor prevăzute de Regulamentul (UE) 2020/1.503, A.S.F. este deschisă unui dialog tehnic, eficient și constructiv cu entitățile care urmează să solicite autorizarea în calitate de furnizori de servicii de finanțare participativă”, mai arată ASF.