Informația momentului pentru toți șoferii din România! Taxa de pod de la Fetești a fost suspendată. Astăzi a fost publicat în Monitorul Oficial al României ordinul prin care se suspendă aplicarea tarifului de trecere pentru utilizarea podurilor peste Dunăre între Fetești și Cernavodă, pentru toate categoriile de vehicule. Puteți găsi toate informațiile mai jos.
Ionel Scrioșteanu: Această derogare intră în vigoare de la 01 iunie, ora 00:00 și va fi valabilă până la finalizarea lucrărilor
,,Este oficial, de la 1 iunie întră în vigoare suspendarea taxelor de pod peste Dunăre, între Fetești și Cernavodă”, a anunțat Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în ministerul Transporturilor și prim-vicepreședinte PNL Ilfov.
Ionel Scrioșteanu a verificat stadiul lucrărilor de reabilitare și consolidare pe calea 2 aferentă podului. Ce spune acesta despre restricțiile din zonă?
,,Astăzi a fost publicat în Monitorul Oficial al României ordinul prin care se suspendă aplicarea tarifului de trecere pentru utilizarea podurilor peste Dunare intre Fetești și Cernavodă pentru toate categoriile de vehicule.
Această derogare intră în vigoare de la 01 iunie, ora 00:00 și va fi valabilă până la finalizarea lucrărilor de reabilitare a Podului peste brațul Borcea, dar nu mai târziu de sfârșitul lunii august.
Am fost astăzi pe șantierul Podului peste brațul Borcea A2 împreună cu responsabilii din partea CNAIR, pentru a verifica stadiul lucrărilor de reabilitare și consolidare pe calea 2 aferentă podului, dar și pentru a sprijini și presa, în același timp, antreprenorul, astfel încât să putem ridica restricțiile de trafic din zonă, cât mai repede”, a transmis Irinel Ionel Scrioșteanu.
Podul de la Fetești a fost construit în urmă cu 40 de ani. Ce s-a constata în urma expertizelor și inspecțiilor?
,,Acest pod face parte din cele 4 construite în urmă cu aproximativ 40 ani peste Dunăre, fiind toate reabilitate în ultimii 3 ani, mai puțin acest ultim sector aferent Podului Borcea, cel mai dificil, aici fiind cea mai degradată porțiune.
În urma expertizelor, inspecțiilor și decopertărilor făcute, s-au constatat deficiențe importante de execuție la momentul construcției podului, precum lipsa stratului de hidroizolație, care a dus la infiltrarea apei în betonul de sub straturile rutiere ale podului, fiind necesară astfel refacerea dalelor de susținere a căii pe pod (elemente structurale de rezistență).
Întrucât nu se pot demola toate în acelasi timp toate dalele de susținere a căii pe pod pe cele câteva sute de metri lungime, experții au indicat etapele de desfășurare a lucrărilor, etape pe care vrem să le închidem cât mai repede”, a subliniat Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretar de stat în ministerul Transporturilor și prim-vicepreședinte PNL Ilfov.