Reduceri de Black Friday 2024

Cea de-a 14-a ediție a Black Friday se preconizează că va genera încasări istorice pentru retailerii din România, depășind jumătate de miliard de euro. Cu toate acestea, experții estimează o scădere semnificativă a numărului de produse vândute comparativ cu anii anteriori, ceea ce pare paradoxal, dar reprezintă un efect direct al inflației, România având cea mai mare creștere a prețurilor din Uniunea Europeană.

Black Friday la eMAG, cel mai mare retailer online din țară, va avea loc pe 8 noiembrie, stabilind un nou record, deoarece ziua de reduceri nu a fost niciodată programată atât de devreme în istoria sa în România. În același timp, Flanco și evomag au început deja campaniile de reduceri, cu oferte valabile între 25 octombrie și 30 noiembrie, respectiv între 25 octombrie și 10 noiembrie.

De asemenea, Altex a anunțat că va desfășura Black Friday în perioada 31 octombrie – 20 noiembrie.

După un an 2023 în care Black Friday a generat încasări de aproximativ 450 de milioane de euro la nivelul întregii luni noiembrie (inclusiv atât vânzările online, cât și cele offline), se estimează că în acest an se va depăși pragul de 500 de milioane de euro.

„Creșterea vânzărilor de Black Friday are legătură, în mod direct, cu creșterile de prețuri de la precedentul eveniment de shopping care, pe unele sortimente, mai ales pe zona de fashion și beauty au depășit 20-30%.

O cifră de afaceri mai mare nu înseamnă neapărat că firmele vor face profitul înregistrat în anii de boom economic, asta pentru că volumul mărfurilor vândute va fi, mai mult ca sigur, mai mic decât cel din anii trecuți”, arată o analiză a Frames.

Black Friday 2024
SURSA FOTO: Dreamstime

Comanda medie va fi de aproximativ 500 de lei, estimează experții

Potrivit estimărilor analiștilor, comanda medie plasată cu ocazia Black Friday va fi de aproximativ 500 de lei, cu 50 de lei mai mult decât în 2023. Majoritatea comenzilor vor fi efectuate online, pe site-urile principalelor jucători din piață, care se așteaptă să înregistreze vânzări de 3-4 ori mai mari decât în perioadele obișnuite.

Conform estimărilor companiilor din retail (fashion, IT&C, bricolaj, beauty, food etc.) colaboratoare cu firma de consultanță Frames, produsele de îmbrăcăminte și încălțăminte, alături de cele din domeniul beauty, vor fi în centrul atenției în vânzările de Black Friday 2024.

De asemenea, sărbătorile de iarnă vor stimula vânzările de produse alimentare neperisabile, necesare pentru masa de Crăciun, inclusiv ingrediente pentru cozonaci, băuturi și dulciuri.

„Având în vedere dinamica inflației, focusul majorității clienților va fi pe cumpărarea unor produse de care au cu adevărat nevoie sau despre care se gândesc să le cumpere acum până să se scumpească, de la îmbrăcăminte și încălțăminte pentru sezonul rece la alimente și băuturi pentru sărbătorile de Crăciun.

Goana după promoții o vom vedea mai ales în zona produselor de larg consum, de la alimente la băuturi și mai puțin la electronice și electrocasnice acolo unde am trecut deja de vârful ciclului clasic de schimbare, odată la 8-10 ani, manifestat în principal în pandemie”, a declarat Adrian Negrescu, managerul Frames.