Selgros este principalul concurent al lantului Metro pe plan european si apartine grupului german Rewe, din care face parte si subsidiara Billa, prezenta deja pe piata noastra cu doua supermarketuri. Spre deosebire de Billa, care se adreseaza comertului en-detail pentru publicul larg, iar supermarketul este amplasat si construit ca atare (se afla in mijlocul cartierului, are suprafata mai mica, preturi cu TVA etc.), Selgros este alt „sortiment” de magazin, tip cash&carry (vanzare en-gros, suprafata mai mare, la marginea orasului, destinat cumparatorilor profesionali – restaurante, buticuri etc.).
Potrivit doamnei Mihaela Dinu, marketing manager al filialei romane, in acest moment Selgros Cash&Carry SRL se afla in prima etapa a demararii activitatii in Romania, cea de planificare si determinare a strategiei de patrundere pe piata: „Selgros si-a propus sa intre pe piata romaneasca ca o alternativa a afacerilor de dimensiuni mici si medii, in special pentru distribuitori, restaurante etc., care sunt puternic concentrati pe sortimentul de produse food. La modul general am gandit o expansiune nationala care prevede deschiderea a circa zece unitati tip cash&carryin urmatorii cinci-sapte ani. Primele doua magazine sunt planificate a se deschide in anul 2001. Noi am solicitat aprobarea de a demara investitia in patru localitati din tara, dar nu putem mentiona acum unde se va deschide primul magazin. Acest lucru depinde in continuare de orasul care va onora primul promisiunea aprobarii de construire. Bucurestiul va fi, desigur, una dintre aceste localitati”, a subliniat doamna Dinu.
Selgros intentioneaza sa deschida magazine in Bucuresti, Timisoara, Craiova, Constanta, Brasov si Targu Mures. In trei dintre aceste orase calca pe urmele Metro. Competitia dintre cei doi va fi insa in beneficiul cumparatorilor. Cele doua lanturi de magazine cash& carry se confrunta atat in Germania (unde Metro are 75 de magazine si Selgros 36), cat si in Polonia (unde Metro are 18 unitati, iar Selgros, 6). Cifra de afaceri a companiei Selgros este de aproximativ trei miliarde de marci.
Isi cauta vad si loc unde sa se aseze pe plaiul mioritic si doua mari lanturi europene de magazine, Carrefour si Le Clerc, originare din Franta, specializate in alt tip de comert, cel al hipermarketurilor (constructii uriase, aproape parcuri comerciale, ce se intind pe suprafete totale de 60.000-70.000 mp (cu tot cu parcari, service auto, show-room-uri, restaurante, depozite). Numai spatiul de vanzare propriu-zis pentru fiecare este de 30.000-35.000 mp. Potrivit domnului Andrei Filip, consultant al agentiei de management Roland Berger, grupul Carrefour este al doilea lant de distributie din lume ca marime si are peste 9.079 de magazine operationale, din care 551 sunt hipermarketuri.
In Romania, Carrefour va deschide primul hipermarket in apropiere de Bucuresti, pe soseaua Bucuresti-Pitesti, in apropiere de statia de epurare de la Rosu. Hipermarketul se va desfasura pe o suprafata de 18.000 mp, pe care se va construi initial si unde vor fi spatii de vanzare, iar in etapa a doua, in apropierea primului amplasament, se vor dezvolta alti 15.000 mp de spatii, pentru parcare, pentru un Bricostore (o sectiune unde se vor vinde materiale de constructii autohtone si frantuzesti; Bricostore este o marca franceza specializata in desfacerea unor astfel de produse). In plus, Carrefour va construi si un show-room pentru Renault, un service auto, si un fast food, probabil, sub emblema franceza Quick). Ce este propriu pentru un hipermarket si va fi pus in aplicare si la Carrefour este „gazduirea” unor prestatori de servicii. Aproximativ 20% din suprafata totala va fi amenajata si va fi concesionata unor mici intreprinzatori (optica, foto, ceasornicari, farmacii, reparatii diverse etc.). Pentru partea de supermarket, consistenta de altfel – circa 80% din suprafata de vanzare, se va practica sistemul en-detail, pentru publicul larg.
Cat priveste graficul lucrarilor, francezii de la Carrefour sunt in intarziere, din cauza greutatii cu care au facut rost de autorizatiile de construire. Daca la inceput se vorbea de darea in folosinta in trimestrul patru al acestui an, acum se vorbeste de trimestrul intai al anului viitor. Dupa Bucuresti, vor urma Timisoara, Brasov si Constanta.
Le Clerc se instaleaza in sudul Capitalei
Le Clerc este un alt lant francez in plina expansiune in Europa de Est. Francezii de la Le Clerc au cumparat un teren de aproape sase hectare pe Bulevardul Vacaresti, spre Piata Sudului. Hipermarketul va avea 20.000 mp de spatii de vanzare, 25.000 mp de parcari si restul pentru depozite si activitati conexe. In afara de produse alimentare, Le Clerc va avea o sectiune mare dedicata componentelor si produselor IT, bijuteriilor, textilelor, un spatiu amplu pentru carti si prestatori de servicii. Urmatorul oras unde va descinde Le Clerc va fi Constanta. In lume, Le Clerc este prezent in Spania, Portugalia si Polonia.
De evidentiat este si faptul ca, in viitorul apropiat, se va ascuti concurenta atat in Bucuresti, cat si in orasele mari, cu putere de cumparare sporita: Brasov, Timisoara si Constanta. Important este ca aceste complexuri comerciale vor coopta si un numar mare de angajati, fiind create astfel sute de locuri de munca de catre fiecare in parte. Ca sa nu mai amintim faptul ca standardul ridicat al calitatii serviciilor pe care le vor oferi aceste noi supermarketuri si hipermarketuri vor influenta, sa speram, si modelul traditional de comert romanesc si toti vom avea astfel de castigat.    

Gima a deschis un supermarket in Prisma town
Succesul inregistrat de Gima la Bucuresti Mall i-a determinat pe managerii companiei sa deschida un al doilea superstore in Prisma Town. Administratorii Gima au remarcat ca, in pofida faptului ca zona Baneasa – Otopeni le-ar fi mult mai accesibila, un numar semnificativ de clienti prefera sa se deplaseze pentru cumparaturi la Bucuresti Mall.
Clientii pe care mizeaza unitatea Gima din Prisma Town sunt cei care locuiesc in cartierele rezidentiale din zona de nord a Bucurestiului, precum si cei care vin spre Capitala pentru aprovizionare sau pleaca spre alte localitati. O alta categorie de clienti vizati de noul Gima este cea a micilor intreprinzatori din zona si din comunele apropiate de Bucuresti.
Suprafata totala a Gima Prisma Town este de 5.000 metri patrati; numarul produselor comercializate depaseste 40.000.

Billa are un magazin nou la Ploiesti
In luna mai, Billa Romania SRL a deschis un nou magazin in orasul Ploiesti. Supermarketul respecta standardele impuse de grupul-mama Rewe pentru Europa de Est si este identic cu magazinul bucurestean din cartierul Titan: aceeasi suprafata – un total de 4.000 mp, din care 2.500 mp spatiu de vanzare, iar restul folositi pentru amenajarea a 300 locuri de parcare si 150 de angajati. Supermarketul Billa este amplasat in cel mai aglomerat cartier ploiestean, in apropierea Garii de Vest. Eduard Tudor, directorul Departamentului de Investitii, afirma ca Billa va mai deschide in curand si alte magazine: unul in Bucuresti, in cartierul Drumul Taberei, si alte doua in Ardeal, in Timisoara si respectiv, Arad.