Mulți șoferi fac această greșeală în timpul iernii. O organizație de specialitate a subliniat că temperaturile scăzute pot deveni rapid o problemă pentru mașinile diesel, care riscă să nu mai pornească în anumite condiții.
ADAC, cel mai mare club automobilistic din Germania și Europa, a lansat un avertisment pentru acești șoferi. Sunt vizați proprietarii de mașini pe diesel, care îngheață la temperaturi de zero grade.
ADAC a lansat un avertisment pentru cei cu diesel
În motorină se formează așa-numitele particule de parafină. Acestea „pot înfunda sistemul de combustibil sau filtrul de combustibil”, subliniază specialiștii de la ADAC.
Pentru proprietarii de vehicule, aceasta poate însemna că motorul nu mai pornește. La temperaturi foarte scăzute, mașina se poate opri brusc în timpul conducerii.
Sursa menționată notează că benzinăriile sunt obligate să ofere așa-numita motorină de iarnă de la jumătatea lunii noiembrie până la sfârșitul lunii februarie. Aceasta conține mai mulți aditivi speciali.
„Au rolul de a preveni flocularea combustibilului și astfel blocarea sistemului de alimentare”, a explicat ADAC.
Totuși, problema înghețului în motor nu este rezolvată cu motorina de iarnă, conform ADAC. Teoretic, motorina pentru iarnă ar trebui să funcționeze până la minus 20 de grade.
Chiar și așa, clubul auto a descoperit că amestecul îngheață uneori la temperaturi de până la minus șapte grade.
Șoferii de mașini diesel nu au multe opțiuni pentru a-și proteja vehiculul
Din acest motiv, șoferii de mașini diesel nu au multe opțiuni pentru a-și proteja vehiculul, subliniază ADAC. În cazul în care mașina nu mai pornește în condiții de frig, ADAC le recomandă șoferilor să fie răbdători.
„Mașina va rula din nou numai atunci când întregul sistem de combustibil s-a încălzit și toate particulele de parafină s-au dizolvat”, au subliniat specialiștii.
Vehiculul ar trebui să fie plasat sau împins într-un garaj încălzit
Astfel, vehiculul ar trebui să fie plasat sau împins într-un garaj încălzit. Trebuie verificat și dacă vehiculele diesel au un încălzitor cu filtru. În cazul în care este necesar, filtrul de combustibil trebuie înlocuit.
Amintim că șoferii de vehicule pe benzină și pe gaz nu sunt vizați. GPL-ul are punctul de îngheț la aproximativ minus 30 de grade. Simultan, benzina rămâne lichidă până la minus 45 de grade.
Amintim că ADAC este cel mai mare club automobilistic din Germania și Europa, cu peste 20 millioane de membri. Clubu a fost înființat în anul 1903, în orașul Stuttgart.