Proiectarea viitoarelor drumuri expres Buzău – Brăila și Brăila – Tulcea, în etapa investigațiilor geotehnice, a anunțat Cristian Pistol

Proiectarea viitoarelor drumuri expres Buzău – Brăila și Brăila – Tulcea a ajuns în etapa investigațiilor geotehnice, care progresează într-un ritm accelerat, a anunțat Cristian Pistol. De asemenea, acesta a precizat că studiile arheologice au fost finalizate pentru ambele proiecte.

„Investigațiile geotehnice pentru proiectarea viitoarelor drumuri expres Buzău – Brăila și Brăila – Tulcea avansează! Aceste investigații sunt necesare pentru finalizarea Studiilor de Fezabilitate pe baza cărora se vor stabili soluțiile tehnice pentru construcția celor două noi drumuri de mare viteză”, a transmis el pe Facebook.

Finalizarea forajelor geotehnice va permite obținerea Acordurilor de Mediu pentru cele două drumuri expres, în condițiile în care studiile arheologice au fost deja încheiate.

„Pentru drumul Expres Buzău – Brăila forajele geotehnice au depășit 61%, iar pentru drumul expres Brăila – Tulcea au ajuns la 86%. Studiile Arheologice au fost finalizate pentru ambele obiective iar acum se desfășoară procedurile necesare obținerii Acordurilor de Mediu”, a adăugat șeful CNAIR.

Drumul Expres Buzău – Brăila va avea o lungime de aproximativ 112 km și va asigura conexiuni importante cu Autostrada Moldovei (A7), Drumul Expres Focșani – Brăila și Drumul Expres Brăila – Galați.

De asemenea, Drumul Expres Brăila – Tulcea va măsura aproximativ 62 km și va conecta Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila cu Drumul Expres Constanța – Tulcea, a mai precizat Cristian Pistol.

Patru tuneluri, forate pe traseul viitoarei căi ferate Braşov – Sighişoara

Patru utilaje de forat (TBM) sunt utilizate pentru construcția a două perechi de tuneluri pe subsecțiunea 2 Apața – Cața a căii ferate Brașov – Sighișoara. Acestea au început lucrările în colinele din jurul localității Racoș, două dintre ele forând în direcția Ormeniș, iar celelalte două către Homorod. Proiectul face parte din programul de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov-Simeria, potrivit informațiilor furnizate de Agerpres.

Subsecțiunea 2 Apața-Cața este inclusă în proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov-Simeria, parte integrantă a Coridorului Rin-Dunăre. Această reabilitare are ca obiectiv asigurarea circulației trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h pe tronsonul Brașov-Sighișoara.

Proiectul beneficiază de cofinanțare din partea Uniunii Europene, iar contractul a fost încheiat de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) cu un consorțiu format din Aktor SA, Alstom Transport SA și Compania Arcada.

tunel aktor
SURSA FOTO: Aktor
tunel aktor
SURSA FOTO: Aktor
tunel aktor
SURSA FOTO: Aktor

Conform informațiilor furnizate de compania Aktor, la sfârșitul lunii ianuarie 2025, TBM 3 – denumită Alexandra – care a început lucrările de foraj la mijlocul lunii octombrie 2024, a realizat deja un avans de 123 de metri și a montat 87 de inele din prefabricate de beton, formând astfel structura circulară a tunelurilor. TBM 4 – Konstantina – a demarat forajul la jumătatea lunii decembrie 2024 și a săpat 201 metri în interiorul muntelui, instalând 104 inele din prefabricate de beton.

Ambele utilaje au intrat complet în masivul muntos, continuând lucrările de excavare și consolidare.

„Cele două TBM-uri vor fora o pereche de tuneluri cu lungimea de 5,1 km în direcţia localităţii Homorod. Aceasta este pereche nordică de tuneluri pe care Aktor le construieşte pe acest segment de cale ferată, şi care continuă perechea de tuneluri sudice Ormeniş, cu lungimea de 6,9 km, pe care TBM 1 Varvara şi TBM 2 Eleni au început să le foreze în primăvara anului trecut.

În ciuda diverselor provocări neprevăzute din teren, cele două maşini de forat au intrat adânc în munte, în direcţia Apaţa. Eleni a pornit la începutul lunii martie 2024 şi este acum la o adâncime de 1,15 km, iar Varvara a pornit la finalul lunii mai 2024 şi a forat deja 0,76 km”, au transmis reprezentanţii companiei.