22.000 de oameni necesari pentru construirea secțiunii de munte Sărățeni-Pipirig pe traseul Autostrăzii „Unirii” A8

Conform estimărilor din studiul de fezabilitate, se estimează că sunt necesare 22.000 de persoane pentru construirea secțiunii de munte Sărățeni-Pipirig pe traseul Autostrăzii „Unirii” A8. Această secțiune, cu o lungime de 116 kilometri și care include 38 de tuneluri și aproape 200 de poduri și viaducte, reprezintă unul dintre cele mai complexe proiecte de investiții pentru infrastructura rutieră.

De asemenea, sursa citată subliniază că proiectul oferă o oportunitate semnificativă pentru dezvoltarea economică, reducerea decalajelor și a șomajului, precum și atragerea de noi investiții, arată CNIR.

Potrivit datelor din studiul de fezabilitate, necesarul de forță de muncă pentru execuția secțiunii 1 C Sărățeni-Joseni, care are o lungime de 32,4 km, a fost estimat la aproximativ 6.000 de persoane. În ceea ce privește următorul lot, 1 D Joseni-Ditrău, cu o lungime de 14,4 km, se estimează că vor fi necesare 3.000 de persoane. Pentru cel mai lung lot al secțiunii de munte, 2 A Ditrău-Grințieș, care se întinde pe 37,9 km, estimarea forței de muncă este de 7.000 de persoane. În fine, pentru al patrulea lot, 2 B Grințieș-Pipirig, cu o lungime de 31,5 km, proiectantul a estimat că vor fi implicate aproximativ 6.000 de persoane în etapa de execuție.

Punctaj suplimentar pentru angajarea a 350 de persoane

CNIR oferă punctaj suplimentar pentru angajarea a 350 de persoane care nu au un loc de muncă.

Achizițiile publice responsabile din perspectiva socială constituie un instrument strategic pentru implementarea politicilor sociale și de ocupare a forței de muncă. În acest context, Compania Națională de Investiții Rutiere a integrat criterii care vizează promovarea incluziunii sociale în sistemul de punctaj utilizat pentru atribuirea contractelor pentru Autostrada Unirii.

”Industria de profil din România, precum şi cea din multe alte ţări europene se confruntă cu o provocare economică şi socială majoră, respectiv lipsa forţei de muncă. În acest sens, CNIR acordă un punctaj suplimentar de 6% pentru creşterea incluziunii sociale şi reducerea şomajului local. Astfel, constructorii care angajează 350 de şomeri din judeţele Bacău, Harghita, Iaşi, Mureş, Neamţ şi Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A8”, a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.

Investiție majoră pentru Lotul 2A

Amintim că recent, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat o investiție semnificativă în infrastructura rutieră din România, specificând că a fost lansată licitația pentru contractul de construcție a Lotului 2A (Ditrău-Grințieș), care reprezintă cel mai lung segment al secțiunii montane a Autostrăzii Unirii (A8).

Oficialul a adăugat că acest tronson are o lungime de 38 de kilometri și reprezintă o investiție semnificativă în infrastructura rutieră a României, urmând să fie construit pe traseul Sărățeni-Pipirig.

Potrivit ministrului, contractul este administrat de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) și este finanțat prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Mai multe puteți citi aici.