Se construiește cea mai așteptată centură din România. Contractul a fost deja atribuit

bușteni - azuga

SURSA FOTO: CNAIR

Valea Prahovei va fi mai accesibilă. Se construiește una dintre cele mai așteptate centuri din România. Contractul de peste 500 de milioane lei pentru Centura Bușteni-Azuga a fost atribuit prahovenilor de la CONI.

Se construiește cea mai așteptată centură din România. Contractul a fost atribuit

Consiliul Județean Prahova a atribuit un contract în valoare de peste 500 de milioane de lei pentru o centură extrem de așteptată. Este vorba despre cea dintre Bușteni-Azuga, pe Valea Prahovei.

Contractul a fost atribuit companiei prahovene CONI, conform rezultatelor licitației publicate pe SEAP. Pe 14 mai 2024, Curtea de Apel Ploiești a respins contestația depusă de compania turcă Ozaltin, confirmând astfel câștigarea contractului de către CONI.

Contractul prevede o perioadă de proiectare și execuție de 36 de luni, finanțarea fiind asigurată prin Programul Transport 2021-2027, cu 40% din fonduri europene.

CONI este, de asemenea, responsabilă pentru construcția unui segment de 13 kilometri din lotul 2 al Autostrăzii Moldovei A7 (lotul Mizil-Pietroasele/Costești de 28 km). Comisia de Evaluare de la Consiliul Județean Prahova arată că a respins oferta Ozaltin ca fiind inadmisibilă, iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a menținut această decizie. Prin urmare, prahovenii de la CONI, care sunt implicați în lucrările de pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei (A7), au fost declarați câștigători ai contractului.

Imagine din Bușteni / SURSA FOTO: Dreamstime

Centura Bușteni-Azuga va cuprinde un tunel de 90 de metri care va subtraversa oblic DN 1 și Magistrala CFR București-Brașov, precum și un semitunel de aproape 150 de metri, parțial îngropat la intrarea în Azuga. Aceste două structuri sunt printre cele mai complexe de pe traseul de 9 kilometri al noii șosele, care va funcționa ca o centură pentru cele două stațiuni montane, conform Economedia.

Sunt 4 tronsoane

Traseul propus pentru drumul de descărcare are o lungime totală de 9,434 kilometri și este structurat astfel:

  • Tronson I: de la km 0+000 (intersecția cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia și Poiana Țapului – DN 1, km 127+600) până la km 1+600, cu o lungime de 1,60 km (extravilan);
  • Tronson II: de la km 1+630 (ieșirea din DN 1, km 128+300 prin dreapta) până la km 6+760 (intrarea în DN 1, km 133+500 prin dreapta), cu o lungime de 5,13 km (intravilan Bușteni);
  • Tronson III: de la intersecția cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Bușteni și Azuga – DN 1, km 133+550 prin dreapta, cu o lungime de 0,52 km (extravilan);
  • Tronson IV: de la km 7+250 (ieșirea din DN 1, km 134+050 prin dreapta) până la km 9+434 (intrarea în DN 1, km 133+500 prin dreapta).

Acest proiect este crucial pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere în zonă și pentru reducerea traficului în stațiunile montane Bușteni și Azuga, facilitând astfel o circulație mai fluidă și sigură pentru șoferi și turiști.