Patru oferte pentru construcția unui nou lot din autostrada Craiova-Filiași

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că patru oferte au fost depuse luni pentru construcția unui lot de 10 kilometri din autostrada Craiova-Filiași, care va servi și drept variantă ocolitoare pentru zona de nord a municipiului Craiova.

„Pas important pentru construcția primului lot al autostrăzii Craiova – Filiași, secțiune a drumului de mare viteză Craiova-Târgu Jiu.

Astăzi au depus oferte patru Asocieri din care fac parte constructori din România, Bulgaria și Turcia pentru construcția Lotului 1, în lungime de 10,3 km, care va funcționa și ca variantă ocolitoare pentru zona de nord a municipiului Craiova”, a transmis acesta pe Facebook.

Valoarea estimată a contractului este de maximum 1,64 miliarde de lei, sumă care va fi acoperită prin Programul Transport 2021-2027.

Constructorul selectat va avea un termen de maxim 34 de luni pentru finalizarea acestui nou lot de autostradă, dintre care 10 luni sunt alocate pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție, a mai precizat Ministrul Transporturilor.

Potrivit acestuia, pe traseu vor fi construite inclusiv:

  • 1 nod rutier (Craiova Nord), care va asigura conexiunea cu DN65F;
  • 1 pasaj (peste DEx12);
  • 2 viaducte (peste nodul Valea Ursoaia);
  • 2 parcări de scurtă durată (dotate cu câte 8 locuri destinate încărcării autoturismelor electrice).

Drumul de mare viteză Craiova – Târgu Jiu, cu o lungime de 110 km, este împărțit în 6 loturi. Segmentul dintre Craiova și Filiași va avea profil de autostradă, în timp ce tronsonul dintre Filiași și Târgu Jiu va fi construit ca Drum Expres. Lotul 4 din acest proiect va asigura tranziția de la profilul de autostradă la cel de drum expres, a conchis Sorin Grindeanu.

Stadiul lucrărilor la autostrada Sibiu-Pitești

În altă ordine de idei, amintim că recent, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a oferit cele mai recente informații despre progresul lucrărilor la autostrada Sibiu-Pitești, primul proiect de autostradă care va traversa Munții Carpați și care include tronsoane cu un grad ridicat de dificultate.

Autostrada Sibiu-Pitești, cel mai mare proiect rutier din România, progresează pe două dintre cele mai provocatoare tronsoane: Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni) și Secțiunea 2 (Boița-Cornetu).

Potrivit declarațiilor lui Irinel Ionel Scrioșteanu, lucrările sunt în plină desfășurare, iar progresele pot fi observate direct pe șantier.

Secțiunea 3 este considerată cel mai complex tronson al autostrăzii Sibiu-Pitești, având în vedere că include tunelul Poiana, cel mai lung tunel rutier de pe A1, cu o lungime de 1,78 km. Lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor tunelului au fost finalizate, iar primele piloți pentru portalul dinspre Pitești au fost deja turnați. Mai multe puteți citi aici.