Cristian Pistol a anunțat cinci oferte pentru construcția Drumului Expres Satu Mare – Oar

Miercuri, au fost prezentate cinci oferte pentru licitația privind construcția Drumului Expres Satu Mare – Oar (frontieră Ungaria).

Înainte de această dată, licitația fusese suspendată timp de cinci luni pentru a se răspunde la mai bine de 440 de cereri de clarificări, ceea ce a generat anumite întrebări privind documentația.

Proiectul pentru acest Drum Expres de 11 kilometri în zonă de câmpie are o valoare estimată de aproximativ 738 milioane de lei.

Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a anunțat că astăzi au fost primite cinci oferte pentru construcția drumului expres care va conecta Satu Mare de Oar, la frontiera româno-ungară.

„Au fost depuse astăzi 5 oferte pentru construcția drumului expres care va asigura conexiunea dintre Satu Mare și Oar (frontiera româno – ungară):

1. Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Ucraina – Romania)
2. CONSTRUCTII ERBASU SA (Romania)
3. Asocierea DUNA GROUP EURÓPA (lider) – DUNA CONSTRUCTII RO SRL – DUNA NRG (Ungaria – Romania)
4. ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia)
5. Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (lider) – SELINA SRL – ILGAZ INSAAT TICARET AS – IBB HIB ROMANIA SRL – ILGAZ CONSTRUCTION SRL – BOG’ART SRL (Romania – Turcia)”, a transmis Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

Licitația pentru construirea Drumului Expres cu o lungime de 11 km a fost inițiată pe 29 ianuarie 2024, iar termenul stabilit pentru depunerea ofertelor era 14 martie. Cu toate acestea, CNAIR a suspendat procedura din cauza solicitărilor de clarificare la caietul de sarcini primite din partea constructorilor. Licitația a fost reluată abia luna trecută.

Traseul acestui drum se desprinde din Centura Satu Mare, o șosea de 19 kilometri finalizată în vara anului 2022, și se conectează la Oar cu Drumul Expres M49 din Ungaria. Dintre cei 15 kilometri total ai traseului, aproape 11 km sunt de tip Drum Expres, iar restul de 4 km reprezintă șosea de legătură.

Acest punct de frontieră ar urma să devină prima vamă între România și Ungaria situată pe un Drum Expres, în timp ce punctele de trecere existente, Nădlac 2 și Borș 2, sunt amplasate pe Autostrăzile A1 și A3.

Contractul pentru acest proiect este de tip FIDIC roșu

Contractul pentru acest proiect este de tip FIDIC roșu (direct execuție), având o durată de 2 ani și o valoare estimată între 738 și 832 milioane lei, fiind finanțat prin Programul Transport, cu o contribuție de 40% din fonduri europene.

Pe traseul Drumului Expres Oar – Satu Mare, cunoscut sub numele de „Someș Expres”, cu o lungime de aproximativ 11 km (prevăzut cu 2 benzi pe sens), vor fi construite:

  • două noduri rutiere,
  • două parcări (câte una pe fiecare parte),
  • un Centru de Întreținere și Control.

Lucrările vor dura 24 de luni, conform declarațiilor lui Cristian Pistol, șeful CNAIR.

Contractul vizează execuția lucrărilor, studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic fiind elaborate de proiectantul Search, în cadrul unui contract semnat în vara anului 2020. Indicatorii tehnico-economici pentru acest Drum Expres au fost aprobați în noiembrie 2022. Prețul ofertei va conta pentru 70% din punctajul total.