Așadar, ministrul a scris pe pagina sa de socializare că astăzi, 25 mai, a fost semnat contractul pentru construcția primei magistrale de metrou din Cluj.
Este un proiect în valoare de peste 9 miliarde de lei
„A fost semnat astăzi contractul pentru construcția primei magistrale de metrou din Cluj! Este un proiect în valoare de peste 9 miliarde de lei (fără TVA)- finanțat parțial prin PNRR (1,5 miliarde de lei, fără TVA)- care va transforma Municipiul Cluj-Napoca și comuna Florești în localități moderne.
Ministerul Transporturilor asigură majoritatea finanțării, dar Primăria Cluj-Napoca are datoria să deruleze eficient proiectarea și execuția celor peste 21 de km ai liniei de metrou ușor care va fi construit în zona metropolitană.
Asocierea de proiectanți și constructori români și turci are la dispoziție 96 de luni pentru definitivarea întregului proiect. Vor fi construite în prima etapă (prin PNRR) 9 stații și un depou, pe o distanță de 9,16 km pe traseul Sfânta Maria – Europa Unită.
Lucrările la prima etapă trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026 pentru ca ulterior să se poată intra în cea de-a doua etapă (finanțată de MTI din alte fonduri) care vizează lucrări la alte 10 stații pe traseele Țara Moților – Sfânta Maria (7 stații, 8,80 km) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații, 3,07km)”, a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.
Lucian Bode spune că se bucură enorm
La rândul său, ministrul de Interne a subliniat că se bucură enorm atunci când vede că muncă dă rezultate.
„Este o imensă bucurie să văd că munca noastră din urmă cu trei ani, din 2020, dă rezultate. Atunci am decis să descentralizăm marile proiecte în infrastructura de transport, să dăm posibilitatea administraţiilor locale care sunt capabile să implementeze mari proiecte să o facă şi ministerul Transporturilor să asigure finanţarea.
Prin implicarea tuturor structurilor ministerului şi a primăriei, iată că putem să avem rezultate. Noi, atunci, am realizat un plan investiţional pentru modernizarea infrastructurii de transport 2020-2030, cu posibilitatea de prelungire până în 2050.
L-am adoptat în guvern şi am discutat atunci cu dvs care ar fi principalele obiective din acest plan ambiţios de 20 sau 30 de ani. Din câtea îmi amintesc erau şase investiţii mari, trei sunt astăzi cu finanţarea asigurată în PNRR. Mă refer la Autostrada Transilvania, la magistrala de metrou şi la calea ferată Cluj-Episcopia, inclusiv modernizarea circulaţiei pe o zonoă foarte aglomerată”, a spus Lucian Bode.
De asemenea, acesta a precizat că celelalte trei proiecte sunt calea ferată Cluj-Teiuş, trenul metropolitan şi centura metropolitană.
„Toate aveau finanţare asigurată în valoare de aproximativ 6 miliarde de euro. Ce s-a întâmplat, nu vreau să comentez pentru că unii sunt doar cu gălăgia şi atât. Domnule primar, îmi doresc să fim împreună şi să le vedem pe toate cele şase proiecte implementate”, a mai spus Bode.