”Am transmis astăzi la ANAP documentaţia pentru drumul la 4 benzi care va sigura conexiunea rutieră dintre depoul tramvaiului 41 şi Prelungirea Ghencea (în zona Pasajului Domneşti)! Contractul pentru proiectarea şi execuţia acestui proiect va avea o durată de 48 luni din care 2 luni sunt alocate proiectării, 10 luni execuţiei lucrărilor şi 36 de luni garanţia de bună execuţie”, a scris acesta pe pagina sa de Facebook.

Rețeaua de transport din sud-vestul Bucureștiului se va moderniza

Directorul general al CNAIR a precizat, totodată, că proiectul este important pentru modernizarea reţelei de transport din zona de sud-vest a Capitalei şi creează premisele construcţiei ulterioare a unei linii de tramvai pe Prelungirea Ghencea.

Potrivit acestuia, acest obiectiv va fi complementar altor proiecte dezvoltate ulterior de autorităţile din Bucureşti, inclusiv linie de tramvai.

Conceptul integrat are ca scop sporirea capacităţii de transport, creşterea siguranţei rutiere, reducerea timpului de călătorie şi creşterea gradului de asigurare a serviciului public de transport persoane pentru zonele greu accesibile.

”În prezent pe Prelungirea Ghencea traficul auto se desfăşoară pe doar 2 benzi de circulaţie, cel pietonal pe trotuare înguste, transportul în comun nu are benzi dedicate, alveolele staţiilor de autobuz sunt subdimensionate”, a mai scris Cristian Pistol.

De asemenea, acesta a menționat că acest proiect va fi finanțat prin Fonduri Externe Nerambursabile.

9,2 miliarde de euro pentru Programul Operațional de Transporturi

Vă reamintim că luni, 6 martie, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, a spus că Programul Operațional de Transport are o alocare bugetară de peste 9,2 miliarde de euro, iar pentru perioada de programare 2021-2027 sunt incluse peste 630 de drumuri noi, 480 de km de cale ferată și 200 km de linie de metrou și de tramvai.

Oficialul a menționat rolul extrem de important pe care îl au companiile aflate în coordonarea Ministerului Transporturilor, respectiv CNAIR, CFR Infrastructură, Metrorex atunci când vine vorba de infrastructura locală.

Potrivit acestuia, infrastructura locală este esențială în flexibilizarea cadrului instituțional și pentru a obține fondurile.

„9,2 miliarde euro are bugetul alocat Programul de Transport şi peste 630 de drumuri noi, 480 km de cale ferată şi 200 km de linie de metrou şi tramvai care sunt indicatori în perioada de programare 2021-2027.

Aici un rol foarte important îl au companiile statului român, respectiv cele care se află în coordonarea Ministerului Transporturilor, în special CNAIR, Compania de Căi Ferate CFR Infrastructură, Compania de metrou şi foarte important centralizarea pentru ceea ce înseamnă componenta de infrastructură locală, respectiv implicarea autorităţilor publice locale în procesul de implementare a proiectelor de infrastructură de transport – de la variante ocolitoare până la drumuri de legătură cu autostrăzile.

Ce este nevoie la nivel local pentru componenta de infrastructură. Sunt măsuri foarte importante pentru a flexibiliza cadrul instituţional şi a implica toate structurile care aparţin de autorităţile locale pentru ca acel deviz şi implementarea acestui buget să poată avea loc”, a declarat ministrul pentru Antena 3.