5 oferte pentru elaborarea studiului de fezabilitate al Drumului Expres Cluj-Dej

Potrivit lui Sorin Grindeanu, valoarea estimată a contractului este de 28,34 milioane de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin FEN (Fonduri Europene Nerambursabile).

Perioada de finalizare a contractului este de 21 de luni, din care 18 luni sunt alocate pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.

După construcție, Drumul Expres Cluj-Dej va avea o lungime estimată de 75 de kilometri.

„După construcție, Drumul Expres Cluj-Dej, cu o lungime estimată de 75 km, va asigura inclusiv conexiunea cu viitorul Drum Transregio Gilău – Apahida și cu Autostrada Transilvania”, a scris el pe Facebook.

Va fi dat în circulație un nou tronson al Autostrăzii A7

Tot luni, în timpul unei vizite de lucru pe șantierul autostrăzii Moldova (A7), lotul 1 al tronsonului Ploiești-Buzău, Sorin Grindeanu a anunțat că circulația va fi deschisă pe primii 14 kilometri de autostradă la sfârșitul lunii iulie sau începutul lunii august.

Ministrul a evidențiat că mobilizarea este extrem de bună. A exprimat dezamăgirea față de întârzierea de un an și jumătate a lucrărilor pe lotul Pietroasele-Buzău, care a fost atribuită unor evaluări și reevaluări efectuate de CNSC. A menționat că soluția propusă de Minister în vara anului 2022 este aceeași cu cea adoptată de CNSC după un an și jumătate, ceea ce a dus la pierderea de timp și la întârzierea finalizării acestui lot până în 2025.

Ministrul Transporturilor a exprimat regretul că, în absența acestei întârzieri, tronsonul respectiv ar fi fost finalizat și deschis circulației în acest an. Cu toate acestea, a subliniat că lucrările continuă, iar mobilizarea este bună pe întreg tronsonul.

Oficialul român a efectuat o inspecție pe tronsonul autostrăzii A7 între Buzău și Focșani, la Râmnicu-Sărat. El a reiterat că întârzierile de pe lotul Pietroasele-Buzău nu sunt atribuibile Ministerului Transporturilor.

Ministrul Transporturilor a subliniat că mobilizarea este extrem de bună. Totuși, acesta a fost dezamăgit de întârzierea de un an și jumătate a lucrărilor pe lotul Pietroasele-Buzău, atribuită unor evaluări și reevaluări efectuate de CNSC.

Oficialul a menționat că soluția propusă de Minister în vara anului 2022 este aceeași cu cea adoptată de CNSC după un an și jumătate. Mai multe puteți citi aici.