În pofida condițiilor dificile de lucru – pandemia generată de Covid-19 îngreunând activitățile inclusiv în domeniul construcțiilor -, proiectul menit să îmbunătățească nivelul circulației trenurilor pe ruta Frontieră-Simeria se află în plină desfășurare. Mai multe detalii tehnice ne-au fost oferite de oficialii firmei Astaldi SpA: „Pe intervalul Milova – Conop – Bârzava (1/2), de pildă, a fost finalizat canalul hidraulic între pk. 570+667 si 571+073, iar în curs de finalizare se află o serie de podețe, dar și pasajul subteran de la km pr. 576+000. De asemenea, la punctul Pod km pr. 581+960 betonarea fundației și elevația sunt complete, la fel și la punctul Pod GMIB km 581+158, cu completarea că aici sunt în curs de montare grinzile”.
Mai mult, la alte trei poduri lucrările sunt avansate. Concret, fundațiile au fost deja betonate, elevațiile asigurate, iar montarea grinzilor este în desfășurare. Se întreprind lucrări și la terasamente, în sectoarele pk. 571+073 – 571+705 și s-au realizat mai multe ziduri de sprijin (sector pk. 571+705 – 571+864 – unde au loc lucrări de turnare a betonului pentru elevație -, sector pk. 571+980 – 572+450 – unde au fost constituite deja elevațiile -, sector pk. 572+450 – 572+873 – unde de asemenea au fost terminate elevațiile – și sector pk. 572+873 – 573+151, unde au fost finalizate lucrările la elevații).
Situația podurilor de pe Mureș
În intervalul Milova – Conop – Bârzava (2/2), la punctul pod km pr. 575+486 cu structura de tip grindă cu zăbrele cu calea jos 575+486, acțiunile de construcție erau efervescente. „Culea C1, 8 piloți forați diam. 1.800 mm din 8, înfigerea și extragerea palplanșelor, săpăturile și sprijinirile sunt finalizate. Spargerea betoanelor piloților forați, elevația și bancheta erau și ele finalizate. E turnat deja mortar Mapefill pentru subturnarea la aparatele de reazem și umplerea găurilor de fixare a ancorelor la podurile peste Mureș”, ne-au mai explicat oficialii Astaldi.
La Pila P1, finalizată și aceasta în proporție de 100%, sunt 24 de piloți forați (diam. 1.800 mm din 24), înfigerea și extragerea palplanșelor au fost executate, la fel săpăturile și sprijinirile. Mai mult, au fost finalizate spargerea betoanelor piloților forați, elevația, bancheta, dar și acțiunea de turnare a mortarului Mapefill pentru subturnarea la aparatele de reazem si umplerea găurilor de fixare a ancorelor la podurile peste Mureș. Aceeași evaluare este valabilă și pentru Pila P3, cu mențiunea că aici au fost executate și lucrări de jet grouting, dar și pentru Pila P4.
De remarcat că și la punctul Culea 2 progresul era evident, fiind finalizate înfigerea și extragerea palplanșelor, săpăturile, sprijinirile, spargerea betoanelor piloților forați, elevația, bancheta etc. Mai mult, au fost montate cu succes și următoarele structuri metalice: două tabliere 50m (C1-P1, P4-C2), două tabliere 80m (P1-P2 si P3-P4) și tabliere 110m (P2-P3). A fost finalizat „paintingul”, dar și paserela – „steel predalles” – și gurile de scurgere a apei. La punctul POD GZCJ 574+550, Culea C1, cu 8 piloți forați (diam. 1.800 mm din 8), înfigerea palplanșelor finalizate, cu săpăturile și sprijinirile efectuate, spargerile betoanelor piloților forați executate și elevația constituită, lucrările de reabilitare sunt în plină desfășurare, aspect justificat și prin eforturile depuse la concretizarea tuturor componentelor acestui pod.
102,018 km este lungimea totală a tronsonului de cale ferată cuprins în segmentul Frontieră – Curtici – Simeria, tronson care va uni România de Europa de Vest
160 km/oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de călători pe segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria
120 km/ oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de marfă pe segmentul de cale ferată reabilitat de firma Astaldi și partenerii ei