Propunere din Germania: eliminarea completă a combustibililor fosili până în 2045
Asociația Germană a Industriei Auto (VDA) a lansat un apel pentru eliminarea completă a combustibililor, fie ei benzină sau motorină, din benzinăriile germane până în 2045, în cadrul eforturilor de protecție a climei.
Într-un document publicat miercuri, VDA a subliniat necesitatea unor măsuri mai ambițioase pentru vehiculele cu motoare cu combustie deja vândute, criticând obiectivele actuale privind emisiile de CO2 ca fiind insuficiente, transmite Der Speigel.
Trecerea la combustibili alternativi și electromobilitate
Președintele VDA, Hildegard Müller, a subliniat că, deși trecerea la electromobilitate va contribui semnificativ la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, aceasta nu este suficientă pentru a atinge obiectivele climatice.
Müller a avertizat că, chiar și cu un parc auto de 15 milioane de vehicule electrice până în 2030, circa 40 de milioane de vehicule cu motoare cu combustie vor rămâne pe drumurile germane. Acestea vor continua să necesite combustibili pe bază de petrol dacă nu sunt dezvoltate și promovate alternative viabile.
VDA a evidențiat că noua directivă europeană privind energia regenerabilă, implementată în noiembrie 2023, oferă un cadru pentru accelerarea tranziției către surse regenerabile. Cu toate acestea, statele membre au flexibilitate în implementarea acestor norme, iar Germania va trebui să aplice aceste măsuri până în mai 2024.
Propuneri pentru reducerea emisiilor
VDA solicită o reducere mai agresivă a intensității CO2 în sectorul combustibililor, cerând o scădere cu 35% până în 2030, față de obiectivul actual de 25%.
Asociația susține, de asemenea, că reducerea emisiilor trebuie să fie reală, nu doar virtuală, și pledează pentru sprijinirea combustibililor sintetici și a hidrogenului prin subvenții de stat, pentru a încuraja dezvoltarea acestor tehnologii alternative.
Controversele legate de combustibilii alternativi
Deși combustibilii alternativi sunt esențiali pentru atingerea obiectivelor climatice, aceștia sunt controversați. Biocarburanții convenționali ridică probleme legate de concurența cu culturile alimentare și distrugerea zonelor naturale, precum pădurile tropicale. De aceea, aceștia vor fi înlocuiți treptat cu biocombustibili avansați, care utilizează deșeuri sau metode de cultivare ecologică, cum ar fi algele.
Combustibilii sintetici, cum ar fi cei pe bază de hidrogen sau e-fuel, sunt însă mai costisitori decât combustibilii fosili sau energia electrică pentru vehiculele electrice.
Cu toate acestea, având în vedere că vehiculele cu motoare cu combustie vor domina încă drumurile germane pentru o bună perioadă de timp, combustibilii alternativi rămân o necesitate.
În acest sens, VDA pledează pentru subvenții de stat, pentru a facilita producția pe scară industrială a acestor înlocuitori ai combustibililor convenționali, asigurând astfel tranziția către un viitor mai verde.