AFM anunţă deschiderea sesiunii de finanţare a programului privind privind casarea autovehiculelor uzate pentru solicitanţii unităţi administrativ-teritoriale, începând din 21 aprilie. Potrivit AFM, unităţile administrativ-teritoriale pot depune cererile de finanţare şi documentaţia aferentă prin intermediul aplicaţiei informatice, puse la dispoziţie de AFM, în perioada 21 aprilie, ora: 1000 – 28 aprilie, ora: 2359.
Conturile create şi utilizate pentru înscrierea în cadrul programelor derulate de AFM rămân valabile şi pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanţare în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate.
Potrivit AFM, unităţile administrativ-teritoriale pot depune cererile de finanţare şi documentaţia aferentă prin intermediul aplicaţiei informatice, puse la dispoziţie de AFM, în perioada 21 aprilie, ora: 1000 – 28 aprilie, ora: 2359.
Conturile create şi utilizate pentru înscrierea în cadrul programelor derulate de AFM rămân valabile şi pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanţare în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate.
AFM și primăriile acordă finanțarea
Din cei 3.000 lei, autoritățile locale trebuie să acopere un procent de 20%, restul provine din fonduri guvernamentale. În acest an, bugetul alocat pentru Programul Rabla Local este de 240 de milioane de lei, ceea ce acoperă sumele necesare scoaterii din circulație a 100 de mii de mașini vechi, relatează Radio România Actualități.
Prin Ordinul 864/2023, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a înlocuit ghidul de finanțare a Programului Rabla Local. Mai exact, pentru a face programul mai atractiv pentru primării, procentul de finanțare acordat în cadrul programului a fost modificat astfel: 80% de la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) și 20% de la primărie. Transpus în lei, ținând cont că stimulentul e în valoare de 3.000 de lei – 2.400 lei de la AFM și 600 de lei de la primărie.
Cererile se depun în aplicație
„Unitățile administrativ-teritoriale pot depune cererile de finanțare și documentația aferentă prin intermediul aplicației informatice, puse la dispoziție de AFM, în perioada 21 aprilie – 28 aprilie 2023. Conturile create și utilizate pentru înscrierea în cadrul programelor derulate de AFM rămân valabile și pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanțare în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate.
După încheierea contractelor de delegare încheiate de Administrația Fondului pentru Mediu cu unitățile administrativ-teritoriale și publicarea pe site-ul: www.afm.ro a listei cu UAT-urile care au încheiat contracte de delegare, AFM va publica anunțul de deschidere a sesiunii de înscriere pentru solicitanții persoane fizice și a sumelor alocate.”, a transmis recent Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) printr-un comunicat de presă.