Se dau 7.000 de lei de persoană în România! Vestea uriașă venită direct de la Guvern

bani

SURSA FOTO: Dreamstime

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat că limitele maxime propuse pentru primele de casare destinate autoturismelor vechi, așa cum sunt prevăzute în proiectul de ghid pus în consultare publică pentru programele Rabla, ar putea fi revizuite și modificate.

Mircea Fechet anunță că intenția este ca voucherul la Rabla să rămână 7.000 de lei

Mircea Fechet afirmă că limitele maxime propuse ca prime de casare pot fi modificate. În funcţie de mesajele, obiecţiile sau de propunerile venite din partea celor interesaţi. Ministrul s-a referit la autoturismele vechi din draftul de ghid pus în consultare publică pentru programele Rabla.

”În măsura în care vom constata că, urmare a feedback-ului din piaţă, ca urmare a tuturor obiecţiilor transmise de către importatori sau de către producători, va trebui să modificăm aceste valori, bineînţeles că vom lua decizia în consecinţă”, a afirmat ministrul Mediului, marţi seară, la Euronews România.

Ministrul a oferit explicații legate de nivelul primelor de casare propuse în proiectele aflate în consultare publică.

”La Rabla voucherul ne propunem să rămână 7.000 de lei, pentru două autoturisme casate vorbim despre 10.000 de lei şi pentru anumite ecobonusuri care ţin de emisii mai scăzute sau care ţin de tipul de combustibil – GPL-ul este punctat suplimentar sau tehnologia hibridă – atunci bineînţeles că, pe hârtie, cel puţin, putem să ne aşteptăm şi la sume mai mari ce urmează a fi decontate prin program”, a adăugat ministrul.

SURSĂ FOTO: Inquam Photos / George Călin

România scoate de pe străzi 250 de mii de mașini vechi

El a reamintit că conform Planului Național de Redresare și Reziliență, România își propune să scoată de pe străzi 250.000 de mașini mai vechi de 15 ani până în anul 2026.

Ministrul a menționat că preferă să se concentreze asupra „părții pozitive”. Și anume că bugetul de un miliard de euro al programului Rabla Plus va permite achiziționarea unui număr dublu de autoturisme electrice. El a făcut această declarație referindu-se la propunerea de a reduce la jumătate suma acordată pentru finanțarea unui autoturism electric.

”Am observat că sunt producători care deja au acţionat în consecinţă şi suportă o parte din această pierdere. Cu alte cuvinte, cetăţeanul nu va scoate în mod automat 5.000 de euro în plus din buzunar pentru că politica fiecărui comerciant ar putea să genereze soluţii atractive chiar şi cu un voucher de 25.500 de lei, bani care, spun eu, nu sunt puţini. Mă aştept la sfârşitul anului 2024 să putem să spunem că am epuizat acest buget record de un miliard de lei, în premieră pentru Rabla Plus”, a mai afirmat Mircea Fechet.

El a subliniat că încă de la începutul programului Rabla Plus s-a discutat despre problema stațiilor de încărcare pentru autoturismele electrice. A menționat că, în prezent, în România există „o rețea oarecum suficientă” pentru încărcarea mașinilor electrice. Dar că în viitor numărul stațiilor va crește semnificativ.