Se dau bani de la stat! Marcel Boloș vine cu vești bune. Se întâmplă de la 20 februarie

Declarația lui Marcel Boloș a venit în contextul în care poştaşii se plâng că nu pot să folosească noile carduri de energie pentru a plăti facturile. Sprijinul de 1.400 de lei va fi acordat în două tranșe egale, de câte 700 de lei, în februarie și septembrie 2023.

„Urmează să fie semnat contractul pentru livrarea a 7.200 de cititoare. Au termenul de livrare de 20 de zile, de la data încheierii contractului. Noi am precizat că obligația noastră este ca aceste carduri, împreună cu banii pe care îi virăm, să fie posibil de utilizat din 20 februarie”, a declarat Marcel Boloș la Antena 3.

Transferul banilor de la minister către Poșta Română va fi efectuat în 15 februarie

De asemenea, acesta a subliniat că transferul banilor de la minister către Poșta Română va fi efectuat în 15 februarie.

„În 15 februarie facem alimentarea, respectiv transferul banilor de la minister către Poșta Română, și din 20 februarie angajamentul nostru este că se pot utiliza aceste carduri.

Facturile care vin pentru energie sunt cu decalaj de o lună, iar dacă vorbim de încălzire vin și cu două luni întârziere. Deci noi, prinzând luna februarie, începem cu consumurile energetice din luna ianuarie, deci ar fi perioada de timp necesară pentru a interveni chiar și în sezonul rece.

Aprobarea de la Comisie pentru această posibilitate de a veni în sprijinul persoanelor vulnerabile a venit în noiembrie, iar noi am făcut rapid toate demersurile necesare. În lipsa acestor cititoare de card, oamenii ar trebui să meargă la oficiile poștale și operațiunea directă cu poștașul nu ar putea să aibă loc”, a mai spus Marcel Boloș.

Subiectul cardurilor de energie a fost discutat în şedinţa de Guvern de miercuri

Anterior, ministrul a explicat care este procedura de funcționare și a precizat că acest card de energie este „documentul care dă dreptul titularului să utilizeze banii pentru ajutorul de încălzire”.

„Certificatul de validare a datoriei, odată ajuns la asociația de proprietari, și știind cum se folosește acest certificat, după ce s-a emis cardul de energie, pentru că trebuie aici să lămurim lucrurile, cardul de energie este documentul care dă dreptul titularului de card să utilizeze banii pentru ajutorul de încălzire.

După ce a primit cardul, beneficiarul care vrea să-și plătească căldura la bloc pleacă la asociația de proprietari, solicită asociației de proprietari acest certificat de validare a datoriei. Asociația de proprietari completează cu datele de identificare și suma pe care o datorează certificatul.

După aceea, beneficiarul are în prezent două modalități, acela în care merge la oficiul poștal cu trei documente. Să le reținem, da?

Actul de identitate, cardul de energie și certificatul de validare a datoriei, da, care este pentru căldura la bloc, cu cele trei documente la oficiul poștal, sau, a doua modalitate, la poștaș, poate să își întocmească formalitățile pentru ca să-și plătească căldura la bloc. Este extrem de simplu, nu are documentație sofisticată”, a declarat Marcel Boloş.