S-a luat o decizia dură în ceea ce îi privește pe furnizorii de energie. Coaliţia de guvernare a stablit cuantumului amenzilor în cazulîn care aceștia nu recalculează facturile greşite sau care nu respectă prevederile legale.
Totul s-a petrecut în ședința a partidelor de la putere, la care au participat liderii PSD, PNL şi UDMR. Aceștia s-au reunit , luni, într-o nouă şedinţă a coaliţiei în format online. Reprezentanții PSD, PNL și UDMR au discutat pe tema Ordonanţei privind măsurile din energie. Ei au convenit cu privire la nivelul amenzilor în cazul firmelor furnizoare de energie care nu recalculează facturile greşite sau care nu aplică prevederile legale.
Amenzi uriașe pentru furnizorii de energie
Conform News.ro, surse din coaliţie afirmă că nivelul acestor amenzi ar urma să ajungă până la 200.000 de lei. Ordonanţa privind măsurile din energie a fost pusă deja în consultare publică şi ar urma să fie adoptată în şedinţa de Guvern de săptămâna aceasta.
Liderii coaliţiei trebuie să găsească, însă, şi o serie de măsuri pentru perioada după 1 aprilie, social-democraţii insistând că este nevoie de un preţ reglementat la energie electrică şi gaze naturale.
Trebuie amintit că ministrul Energiei, Virgil Popescu, a anunţat vineri că a fost finalizată şi pusă în consultare publică Ordonanţa de urgenţă pentru modificarea şi completarea OUG nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare. PSD a afirmat atunci că este obligatoriu ca ordonanţa să prevadă şi sancţiuni severe pentru furnizorii care nu respectă legea şi au o conduită comercială înşelătoare.
Cum ne putem da seama dacă factura este greșită
Pe de ală parte, Virgil Popescu a precizat că ne putem da seama destul de ușor că aceste facturi nu sunt compensate sau plafonate și a explicat cum putem vedea acest lucru. Ministrul Energiei a declarat că între unu şi două milioane de facturi la energie au fost trimise populaţiei, fără ca furnizorii să îşi actualizeze aplicaţiile informatice, astfel că valoarea acestor facturi este una foarte mare. În urma ordonanţei guvernamentale furnizorii vor reface aceste facturi. Ministrul a explicat cum poate afla cineva dacă factura pe care a primit-o este sau nu greşită.
„Îţi poţi da seama că o factură este eronată, că nu poate fi făcută în conformitate cu legea, dacă ţi se pare că preţul e mai mare decât plăteai în mod curent. Primul indiciu, factura este mai mare la acelaşi consum. Dacă nu ai în factură nici plafonare, nici compensare, este probabil ca factura să fie eronat făcută.
În această situaţie, pentru a evita solicitarea din partea consumatorului, am adoptat astăzi o ordonanţă prin care obligăm furnizorii de a reface facturile în termen de 15 zile, de a nu percepe penalităţi şi de a suspenda la plată aceste facturi, până când vor fi refăcute, tocmai pentru a nu pune oamenii pe drumuri şi sunt convins că furnizorii vor face acest lucru, dacă nu l-au şi făcut. Avem informaţii că unii au început să îşi recalculeze aceste facturi întocmite eronat”, a declarat Virgil Popescu.