Anunţ important pentru persoanele fizice autorizate şi firmele mici din România!

Începe sesiunea de depunere a cererilor de finanţare pentru Măsura 1 – microgranturi de 5.000 de euro

Începând de astăzi, 27 mai, de la ora 10:00, demarează sesiunea de depunere a cererilor de finanţare pentru noua Măsură 1 – microgranturi de 5.000 de euro.

Sunt vizate pentru finanţare SRL-uri, PFA-uri şi întreprinderi individuale şi familiale din sectorul agro-alimentar.

Totul este conţinut în schema de finanţare instituită prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 61/2022.

Astfel de vineri, 27 mai, de la ora 10:00 şi până marţi, 31 mai, ora 20:00, solicitanții pot depune formularul cererii de finanțare a ajutorului de stat prin platforma de granturi IMM Recover.

Aceasta este etapa cu numărul doi, respectiv înscrierea propriu-zisă la finanțare.

Bugetul alocat este de 50 de milioane de euro, asta însemnând 10.000 de solicitanţi eligibili. Este important de menţionat că finanţările se vor acorda în ordinea depunerii cererilor, adică pe principiul primul venit, primul servit.

Cine sunt beneficiarii eligibili pentru microgranturile de 5.000 de euro?

Următoarele categorii de beneficiari pot primi microgranturi, pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat, notează startupcafe.ro:

  • microîntreprinderile, întreprinderile mici şi mijlocii care fac dovada prin situaţiile financiare depuse că nu deţin salariaţi cu contract individual de muncă la data de 31 decembrie 2019, cu activitate economică în domeniile de activitate cu codurile CAEN REV 2 prevăzute în anexă la OUG nr. 61/2022;
  • persoane fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, astfel cum sunt reglementate prin OUGnr. 44/2008, cu modificările şi completările ulterioare, cu activitate economică în domeniile de activitate cu codurile CAEN REV 2 prevăzute în anexă la OUG nr. 61/2022.

Criterii de eligibilitate pentru solicitanţii de microgranturi

Beneficiarii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii cumulative:

a) au desfăşurat activitate curentă/operaţională pe perioada a cel puţin 3 luni calendaristice înainte de data de 31 decembrie 2019;

b) au obţinut o cifră de afaceri/venituri de cel puţin echivalentul în lei a 5.000 euro la data de 31 decembrie 2019, cu excepţia beneficiarilor ajutorului de stat prevăzuţi la art. 5 alin. (1) lit. a) din OUG nr 61/2022, care au fost înfiinţaţi în anul 2019, cu o cifră de afaceri mai mică de 5.000 euro pentru care plafonul minim al cifrei de afaceri se calculează prin înmulţirea numărului de luni întregi de activitate din anul 2019 cu suma de 415 euro şi a beneficiarilor ajutorului de stat prevăzuţi la art. 5 alin. (1) lit. b)din OUG nr.61/2022.

c) îşi menţin activitatea pe o perioadă de cel puţin 6 luni de la acordarea măsurii de sprijin sub formă de microgrant;

d) nu se aflau în dificultate la 31 decembrie 2019, în sensul prevederilor art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a unor categorii de ajutoare compatibile cu piața internă în aplicarea art. 107 și 108 din tratat, modificat și completat prin Regulamentul (UE) nr. 1084/2017, ale Regulamentelor de exceptare în bloc în sectorul agricultură (ABER) și Regulamentul de exceptare în bloc în sectorul pescuitului și acvaculturii (FIBER).

e) suma totală a ajutoarelor de stat primite în cadrul temporar Covid 19 instituit de Comisia Europeană însumată cu cuantumul ajutorului de stat solicitat în cadrul prezentei măsuri se încadrează în plafoanele menționate de Cadru temporar COVID-19, respectiv de 345.000 euro pentru fiecare întreprindere care îşi desfăşoară activitatea în sectorul pescuitului şi acvaculturii, 290.000 euro pentru fiecare întreprindere care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole, respectiv 2.300.000 euro pentru fiecare întreprindere care își desfășoară activitatea în celelalte domenii de activitate.

f) nu există împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate și recuperate integral, conform prevederilor legale în vigoare.

g) nu sunt supuși concordatului preventiv, procedurilor de lichidare, insolvență sau faliment.

h) nu au solicitat ajutor de stat în cadrul măsurii 2- granturi pentru capital de lucru acordate din fonduri externe nerambursabile sub formă de sumă forfetară, așa cum este definită în cadrul O.U.G. nr. 61/2022 privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi și granturi pentru capital de lucru entităților din domeniul agroalimentar cu finanțare din fonduri externe nerambursabile.

Banii pot fi folosiţi pentru susținerea următoarelor cheltuieli angajate după data de 1 februarie 2020

  • cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum şi alte categorii de stocuri necesare activităţii curente/operaţionale desfăşurate de beneficiari;
  • datorii curente şi restante faţă de furnizorii curenţi, inclusiv faţă de furnizorii de utilităţi, potrivit contractelor încheiate;
  • cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat şi/sau cheltuieli privind arenda sau redevenţa pe bază de contract de arendă sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole;
  • cheltuieli privind achiziţia de servicii necesare activităţii curente/operaţionale, cu excepţia serviciilor de consultanţă;
  • cheltuieli privind achiziţia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activităţii curente/operaţionale;
  • cheltuieli privind achiziţia de echipamente, utilaje, instalaţii şi tehnologii necesare reluării activităţii curente/operaţionale;
  • cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului şi bugetele locale.

Mai multe detalii pot fi obţinute aici, pe pagina APIA.