Marcel Boloș, ministrul Investițiilor, a dat detalii privind ajutorul pentru lemnele de încălzit. El a explicat cum va avea loc toată procedura și ce trebuie să știe toți românii care vor beneficia de acest sprijin.
Marcel Boloș a arătat ce vor face românii care nu pot ajunge la oficiile poștale și care vor să beneficieze de ajutorul pentru lemne.
„În aceste situații, poștașul oricum se deplasează la domiciliul beneficiarilor și atunci când distribuie pensia, să nu uităm acest lucru, că pensia nu există altă modalitate decât prin deplasarea la locul beneficiarului, și persoanele în vârstă, cei din mediul rural, pentru ca să își poată deconta lemnele de foc, dacă au documentele, repet, începând cu septembrie 2022, prezintă poștașului cartea de identitate, cardul de energie și factura, împreună cu documentul doveditor al plății, pe înțelesul simplu al tuturor, chitanța sau ce o fi având pentru a face dovada acestei plăți”, a menționat ministrul Investițiilor.
El a menționat că poștașul va avea un cititor optic, care citește codul de bare de pe cardul de energie, se validează cu baza de date și apare validată calitatea de beneficiar. Apoi, se completează documentele privind operațiuni pentru servicii în mandat poștal și se eliberează o dovadă.
Trebuie solicitată dovada serviciilor de mandat poștal
„Fac această precizare pentru toată lumea care este beneficiar să solicite oficianților poștali, oficiilor poștale dovada serviciilor de mandat poștal, pentru că vor avea nevoie de ea în situația în care, știu eu, apar tot felul de clarificări, sau nu se operează la timp, sau apar erori în operare”, a mai arătat Boloș.
Potrivit ministrului, aceea este dovada că operațiunea de servicii în mandat poștal a avut loc. Boloș a mai explicat că, după ce s-a eliberat această dovadă, în baza ei și a documentelor pe care le-a menționat, urmează ca Poșta Română să vireze banii către furnizorul de energie.
Întrebat de unde are Poșta Română banii, ministrul a explicat că instituția pe care o conduce virează sumele către Poștă.
„Termenul este data de 15 februarie, pentru a estima sau câți bani virăm, luăm numărul de gospodării pe care le avem în lista de beneficiari, ori 700, egal suma pe care o virăm în data de 15 februarie către Poșta Română, și de acolo vor avea bani ca să efectueze plățile.
Poșta Română, mai subliniez încă o dată, pentru fiecare dintre beneficiari deschide aceste fișe de evidență și, din cei 700 de lei, se operează plățile care se fac ori de câte ori beneficiarul spune că vrea să i se plătească factura la furnizorul de energie. Pe dovadă, foarte important, va scrie soldul: „ți-au mai rămas 1 leu, 2 lei, 100 de lei”, câți bani au mai rămas beneficiarului, pentru ca în continuare să-și poată efectua plățile până la limita sumei la care are dreptul beneficiarul”, a mai spus Boloș.
Ce se întâmplă în cazul românilor care folosesc butelii
Ministrul a mai arătat cum pot beneficia de acest card sau cum pot folosi acest card românii care folosesc butelii.
„Dacă sunt butelii cu gaz lichefiat, nu? Discutăm de buteliile pentru prepararea hranei, că acesta e scopul ajutorului.
Dacă sunt butelii care se umplu o dată la, nu știu, două, trei luni, șase luni, atunci au nevoie de aceleași documente doveditoare, respectiv cartea de identitate, cardul de energie și factura emisă de furnizorul de gaz lichefiat. Foarte important”, a mai explicat ministrul.