Dacă luăm în calcul că 95% din portofoliul Euroins este format din RCA, ne putem da seama că majoritarea denunțărilor vizează această linie de asigurări.

Clienții Euroins care decid să denunțe contractele de asigurare trebuie să urmeze doi pași

Trebuie să formuleze o cerere pentru denunțarea contractului, iar mai apoi să completeze o cerere de plată care se referă la acordarea restituirii de primă. Potrivit legii, denunțarea contractului se va face doar cu respectarea termenului de preaviz de 20 de zile de la data primirii notificării de către cealaltă parte.

Deci, după ce a fost depusă cererea, aveți la dispoziție 20 de zile în care trebuie să vă cumpărați o altă poliță RCA, pentru a circula în legalitate.

Trei metode prin care putem rezolva problema dacă suntem loviți de un șofer cu RCA la Euroins

Prima metodă se referă la cererea pentru denunțarea contractului. Aceasta nu este una tipizată și constă într-un e-mail ce trebuie trimis la adresa reziliere@euroins.ro. Mesajul trebuie să conțină seria și numărul poliței de asigurare precum și o copie a cărții de identitate a deținătorului.

O a doua alegere poate fi o cerere pentru restituirea primei, care este una tipizată și se va adresa Fondului de Garantare a Asiguraților (FGA), organismul îndreptățit să despăgubească toți creditorii de asigurări ai Euroins România, în limita a 500.000 de lei per creanță de asigurări.

Toți asigurații care denunță polițele Euroins în condiții legale vor primi suma cuvenită, fără excepție.

În cazul Euroins, plățile încep după 60 de zile lucrătoare de la publicarea deciziei de retragere a autorizației de funcționare

Trebuie subliniat că Fondul de Garantare a Asiguraților va acoperi, fără excepție, pretențiile clienților Euroins România care denunță polițele de asigurare, acesta fiind și atributul FGA definit de lege. Excepție fac cazurile în care consumatorul nu îndeplinește condițiile legale și nu poate, de exemplu, să demonstreze că este client Euroins.

Toate plățile în cazul Euroins, deci și cele pentru restituirea primei, încep, potrivit legii, după 60 de zile lucrătoare de la publicarea deciziei de retragere a autorizației de funcționare. Decizia a fost publicată în Monitorul Oficial vineri, pe 17 martie 2023.

De aici înțelegem că toate plățile efective pot începe pe 17 mai 2023. Pe lângă acest lucru, este important să subliniem că valabilitatea polițelor nedenunțate expiră automat la 90 de zile de la deschiderea procedurii de faliment prin decizia instanței abilitate. La data la care scriem acest text, procedura nu era deschisă.

Cu cât mai repede este depusă cererea, cu atât mai repede se face plata

Fondul de Garantare a Asiguraților va trece la analiza cererilor. Nu există un termen pentru finalizarea analizei, însă principiul care se aplică este “primul venit, primul servit”, deci cu cât mai repede este depusă cererea, cu atât mai repede se face plata.

Este adevărat că experiențele anterioare arată că procedurile nu sunt chiar cele mai rapide, însă există, așa cum arătam, certitudinea că plata se va face.

Pentru foștii clienți City Insurance care au denunțat polițele, analiza este la nivelul cererilor depuse la finalul lunii mai 2022. Toți clienții care au depus cereri între 27 septembrie 2021 (data publicării în MO a deciziei de retragere a autorizației) și până pe 25-26 mai 2022 și-au primit deja banii. Așadar, decalajul între data depunerii cererii și data în care veți primi banii este undeva în jurul a 8-9 luni.

Trebuie să mai știți că suma pe care o veți primi este echivalentă cu perioada de valabilitate rămasă în vigoare, conform datelor de pe poliță. De exemplu, dacă prima de asigurare a fost 1000 de lei și ați denunțat polița când mai avea valabilitate 6 luni veți primi o sumă egală cu (1000 lei/12 luni)x 6 luni, adică 500 de lei.