Zbor cu întârziere sau anulat? Pe măsură ce sezonul vacanței de iarnă se apropie cu pași repezi, în Statele Unite a intrat în vigoare o nouă regulă a Departamentului Transporturilor, care are ca scop protejarea pasagerilor companiilor aeriene americane.
Astfel, începând cu data de 28 octombrie, pasagerii care călătoresc cu zboruri interne au, automat, dreptul la o rambursare completă a banilor dacă o cursă a fost anulată sau a întârziat mai mult de 3 ore pentru o rută internă sau mai mult de 6 ore pentru o rută internațională, informează Frommers.
Departamentul Transporturilor prevede în mod clar când întârzierea este prea mare și rambursarea banilor
Anunțată în primăvară și implementată la finele lunii octombrie, noua reglementare a Departamentului de Transport este difeerită de prevderi anterioare din mai multe puncte de vedere. Cel mai important este că, pentru prima dată, agenția federală a precizat se înseamnă o o întârziere prea mare a unei curse aeriene.
Înlocuind limbajul vag despre întârzierile „semnificative” care permiteau companiilor aeriene să stabilească când o anumită cursă a întârziat suficient de mult pentru a rambursa banii, Departamentul Transportului specifică acum în mod clar o limită: 3 ore pentru zborurile interne și 6 ore pentru zborurile internaționale.
Companiile aeriene trebuie de-acum să ramburseze toți banii pasagerilor pentru zboruri întârziate cu 3, respectiv 6 ore, sau pentru zboruri care au fost anulate, cu excepția cazului în care aceștia optează pentru achiziționarea unor zboruri alternative oferite de compania aeriană.
Cum se vor face rambursările
Noile reguli clarifică și modul în care ar trebui să se facă aceste rambursări: rapid și automat, „fără ca pasagerii să fie nevoiți să solicite în mod explicit rambursarea sau să li se amâne plata”.
Companiile aeriene au la dispoziție 7 zile lucrătoare pentru a face rambursări pentru achizițiile cu cardul de credit și 20 de zile calendaristice pentru alte metode de plată.
Rambursările trebuie să se facă în numerar sau în orice metodă de plată inițială (cum ar fi cardul de credit sau milele aeriene) utilizată de client. Cu alte cuvinte, compania aeriană nu poate folosi vouchere, cecuri de călătorie sau alte forme de compensare.
Dreptul rambursării taxei pentru bagajele nelivrate la timp
De asemenea, acum se introduce dreptul rambursării taxei pentru bagajele de cală, dacă nu sunt livrate în termen de 12 ore de la sosirea cursei interne sau în 15–30 de ore de la sosirea cursei internaționale, în funcție de durata zborului.
Nu în ultimul rând, pasagerii au adreptul la rambursarea oricărei taxe achitate pentru un serviciu suplimentar – cum ar fi Wi-Fi în timpul zborului sau alegerea locului din avion – dar pe care compania aeriană nu le-a asigurat din cauza unor probleme tehnice.
După ce Departamentul Transporturilor a anunțat noile reguli de rambursare, oamenii au descris schimbările drept mană divină, „așteptată de mult” de toți călătorii.