Se dau banii înapoi! Vestea cea mare pentru sute de mii de români. Este valabil în toată România

pensii bani

SURSA FOTO: Dreamstime

Românii se confruntă în această perioadă cu un nou val de facturi, de data aceasta, la gaze. Multe dintre acestea sunt chiar pe minus. În ultima perioadă, peste 200.000 de clienți au primit facturi de regularizare cu valori negative. Care sunt explicațiile furnizorilor în această situație și cum ar trebui să se procedeze?

Un nou val de facturi la gaze, de data aceasta pe minus

După valul facturilor la energia electrică, acum a venit rândul celor de la gaze. După ce nu le-au primit mai multe luni la rând, românii se confruntă acum cu un adevărat haos al facturilor care vin una după alta. Unele dintre acestea sunt chiar pe minus.

Explicațiile furnizorilor țin de schimbarea legii și a sistemelor informatice foarte dese din ultima perioadă, care au creat probleme în sistemul de calcul. Recalculările sunt astfel necesare, ceea ce duce la facturi multiple pe minus. În anumite cazuri, consumatorii chiar își pot obține banii înapoi.

Preşedintele AFEER (Asociația Furnizorilor de Energie din România), Ion Lungu, explică ce prevede legea în astfel de cazuri.

,,Legea prevede că în cazul în care este o diferență de plată mai mare de 100 lei, respectiv ar trebui să plătească furnizorul mai mult de 100 lei, furnizorul este obligat să returneze cumva, din oficiu.

În cazul în care este mai mică, rămâne la furnizor și se scade din facturile ulterioare, dar sigur că dacă consumatorul are altă opțiune, poate să discute cu furnizorul”, a subliniat Ion Lungu.

Furnizorul de gaze naturale trebuie să calculeze factura potrivit Ordonanței 27

Președintele ANRE a declarat pentru Antena 3 CNN că problema ar veni de la schimbarea frecventă a legii pe tot parcursul anului trecut.

”Furnizorul de gaze naturale trebuie să calculeze factura în așa fel încât să îi factureze consumatorului final cel mai mic preț dintre prețul plafonat, prețul contractual și prețul final, așa cum sunt ele definite în Ordonanța 27”, a declarat George Niculescu președintele ANRE.

După nouă luni de facturi întârziate sau greșite, românii ar putea să primească facturile la zi începând cu luna următoare.

”Din informațiile pe care le am, și aș putea spune că sunt chiar de astăzi, situația este rezolvată practic la toți furnizorii. Cert este că în această lună, până la sfârșit, lucrurile vor intra în normal”, a mai explicat Ion Lungu.

Potrivit ANRE, peste 200.000 de clienți au primit facturi de regularizare pe minus în ultima perioadă.

Este important de reținut că furnizorii sunt cei care vor trebui să rezolve situația, ceea ce se va întâmpla cel mai probabil până la finalul lunii mai. În acest caz, consumatorii vor trebui doar să aștepte noile facturi recalculate.