Se dau banii înapoi. Toți pasagerii care au călătorit cu Wizz Air și Ryan Air sunt vizați. Anunțul a fost făcut de ANPC care a dat toate detaliile în acest sens.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început o investigație de fond, la companii aeriene care activează pe teritoriul României, necesară ca urmare a sesizărilor primate, referitoare la serviciile oferite de acestea, inclusiv Wizz Air și Ryan Air. 

Președintele ANPC a subliniat faptul că instituția pe care o conduce va lua toate măsurile necesare în acest sens.

„De la Cuza am învățat că nu trebuie folosite două măsuri pentru același lucru. Povestea cu ocaua mică. Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm și pe a celorlalte, aflate în aceeasi situație.

Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României. Chiar și pe jos, pentru că avioanele lor nu prea mai zboară, vom ajunge la destinație și măsurile vor fi în consecință! Drum bun să avem!” – Horia Constantinescu, președintele ANPC.

500 de de solicitări au fost înregistrate în ultimul an

Menționăm faptul că investigația anunțată este realizată de către Direcția Generală de Control și Supraveghere Piață, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC Romania), care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor. 

Amintim faptul că începând cu 30 aprilie 2021 și până la momentul actual, ECC Romania a înregistrat, 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air și 114 referitoare la serviciile Ryan Air.

În prezent, se centralizează toate reclamațiile, pe această temă, de pe teritoriul României, la nivelul ANPC, pentru a putea completa si definitiva informațiile.

Totodată, ANPC le recomandă consumatorilor vizați de aceste probleme să se adreseze, în primă instanță, operatorilor economici de transport aerian sau agențiilor de turism intermediare, pentru soluționări amiabile.

Ce trebuie să facă românii pentru a-și primii banii înapoi?

Sursa citată precizează că în situația în care drepturile acestora sunt încălcate, clienții trebuie să se adreseze autorităților competente. ANPC reamintește și că, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensații de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat. 

De asemenea, acest lucru este valabil chiar și în situația în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. 

Sursa citată mai precizează că recuperarea compensațiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC și ECC Romania, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit.