Acest ghid va veni în ajutorul celor care doresc să acceseze această schemă de garantare ce oferă garanții de până la 90% din valoarea creditului acordat, granturi de 10% și costuri de finanțare subvenționate. Un IMM poate contracta unul sau mai multe credite pentru activitatea curentă și/sau investiții, fără a depăși valoarea totală de 10 milioane de lei.
Ce pași trebuie urmați
În acest sens, primul pas pentru accesare Programului constă în înscrierea pe portalul www.imminvest.ro. Aici se poate crea un cont nou în cazul în care este nevoie și se va completa online cererea de înscriere. De asemenea, trebuie atașate și documentele necesare. De menționat că, codul CAEN solicitat la înscriere trebuie să fie eligibil în cadrul Programului.
După aceea se alege banca, se bifează componenta de grant nerambursabil 10% și se confirmă cu DA accesarea finanțării în cadrul Agro IMM Invest, în rubrica aferentă.
După verificarea datelor introduse și a documentelor atașate, FNGCIMM va emite acordul de principiu privind eligibilitatea în cadrul programului și-l va transmite împreună cu solicitarea către banca aleasă. De asemenea, se va trimite un mail de notificare automat.
Banca analizează solicitarea de credit și dacă o aprobă solicită și garanția FNGCIMM. Apoi FNGCIMM aprobă garanția și transmite băncii contractul de garantare și acordul de finanțare.
Documentele necesare
Se precizează că, la cererea de înregistrare de pe portal trebuie atașate următoarele documente:
– copia certificatului de înregistrare la RECOM, emis de Ministerul Justiției;
– copia cărții de identitate a administratorului/reprezentantului legal/statutar al societății;
– declarația de IMM descărcată de pe portalul imminvest.ro, completată și semnată.
De menționat că, în declarația de IMM datele financiare trebuie menționate în mii lei/mii EUR, calculate la cursul BNR din anul financiar pentru care situațiile financiare sunt aprobate.
Ce mai trebuie să știți
Un alt aspect important este acela că în cadrul portalului nu pot fi depuse simultan mai multe cereri. Astfel, dacă aveți deja o solicitare în analiză la Bancă și doriți să înregistrați încă una, platforma va permite înregistrarea unei noi solicitări, doar când solicitarea anterioară a fost procesată integral de către Bancă fie prin aprobare, fie prin respingere.
După trecerea solicitării în una dintre cele două stări Aprobat sau Respins, veți putea înregistra o nouă solicitare, logându-vă în cont și completând din nou formularul de înregistrare.
Dobânzile vor fi subvenționate integral pe o perioadă de 8 luni de la data primei utilizări a creditului dar numai târziu de 30 iunie 2023.
Cuantumul maxim al ajutorului de stat
– 345.000 euro pentru fiecare întreprindere care își desfășoară activitatea în sectorul pescuitului și acvaculturii;
– 290.000 euro pentru fiecare întreprindere care își desfășoară activitatea în domeniul producției primare de produse agricole;
– 2.300.000 euro pentru fiecare întreprindere care își desfășoară activitatea în sectorul alimentar.