Se dau terenuri gratuite pentru români

O lege, veche de 21 de ani, stipulează că anumiți români pot primi gratuit un teren pentru construcția unei case. Mai precis, este vorba despre legea care, la început, oferea un teren de minim 250 mp și maxim 500 mp.

Din 2013, legea a fost modificată, iar un teren oferit poate ajunge și la 1.000 mp.

„Suprafețele de teren care pot fi atribuite tinerilor pentru construirea unei locuințe proprietate personala, potrivit prevederilor art. 1, vor fi cuprinse între 150 m2. 300 m2 în municipii și sectoarele municipiului București, între 250 m2 si 400 m2 în orașe și între 250 m2 și 1.000 m2 în comune și satele aparținătoare unităților administrativ-teritoriale”, se precizează în lege.

Condiții pentru a primi un teren gratuit

Pentru a primi terenul respectiv, trebuie respectate câteva condiții.

În primul rând, românii respectivi trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani.

Odată primit terenul, construcția trebuie să înceapă în termen de un an. De asemenea, casa trebuie finalizată în termen de trei ani din momentul obținerii autorizației de construire.

Suprafețele de teren sunt atribuite prin hotărâri luate de consiliile locale, în funcție de disponibilitatea acestora. Există criterii specifice care sunt folosite pentru a stabili prioritatea persoanelor care solicită accesul la aceste terenuri.

noua casa, credit ipotecar
SURSA FOTO: Dreamstime

Actele necesare pentru a primi un teren gratuit

Persoanele tinere trebuie să nu posede deja o locuință sau alt teren pe care ar putea să-și construiască o casă pentru a fi eligibile. Aceștia au posibilitatea să înainteze o solicitare la consiliul local al comunei, orașului sau municipiului, sau în sectorul în care își au domiciliul.

De asemenea, este necesar să furnizeze o copie a certificatului de naștere și o altă copie a actului de identitate. Persoana care solicită va trebui să demonstreze că dispune de mijloace financiare pentru a construi o locuință pe terenul acordat.

Prin urmare, este necesar să prezinte dovezi ale statutului său de angajat cu contract individual de muncă sau „dovada calității de persoană fizică autorizată în conformitate cu O.U.G. nr. 44/2008, precum și un certificat fiscal emis de Administrația Financiară și o copie a certificatului de înregistrare”.

Printre documentele necesare se include și un certificat de atestare fiscală, prin care solicitantul demonstrează că nu are datorii către bugetul local.

În plus, se cere prezentarea unui „extras de cont/preaprobare financiară/contract de finanțare de la o instituție bancară, confirmând că solicitantul dispune de o sumă minimă de 50.000 lei sau echivalent în euro și este eligibil pentru a obține un credit în vederea construirii locuinței, cu o sumă minimă de 50.000 lei sau echivalent în euro”.

Documentele solicitate pentru depunerea dosarului pot varia în funcție de cerințele specifice ale fiecărui consiliu local.