Euroins România plătește reparațiile în doar 7 zile. Cea mai mare despăgubire plătită în 2021 a fost de 1,1 milioane de euro

În T4 2021, Euroins România a raportat oficial către Autoritatea de Supraveghere Financiară că a plătit daunele în medie în mai puțin de 7 zile (media de 6,8 zile). Comparativ, în T2 2021, timpul mediu pentru plata daunelor auto a fost de 38 de zile, în timp ce în trimestrul al treilea al anului trecut, media a scăzut la 29 de zile.

„Am reușit să înregistrăm îmbunătățiri majore în procedurile interne, care se reflectă în plătile mai rapide direct către păgubiți și în relații îmbunătățite cu majoritatea service-urilor auto. Faptul că reparațiile se plătesc în mai puțin de o săptămână este o dovadă că luăm în serios misiunea de a aduce o experiență mai bună celor care sunt deja afectați ca urmare a accidentului în care au fost implicați. În perioada următoare ne vom concentra pe și mai multe îmbunătățiri și vom urma o strategie de creștere și a celorlalte produse de asigurare importante pe care le oferim românilor în aceste vremuri instabile, precum asigurări de sănătate, accidente, asigurări de bunuri și proprietăți, călătorii și CASCO. Nu cred că există vreun segment al companiei, în care să nu fi existat modificări, îmbunătățiri, upgrade-uri. Dar orice schimbare necesită timp, iar rezultatele încep să se vadă astăzi. Pentru rezultatele de astăzi trebuie să mulțumesc fiecărui membru al echipei Euroins, colegilor care lucrează cu dedicare, în fiecare zi, pentru  ca aceste îmbunătățiri să fie de durată.” a declarat Tanja Blatnik, CEO Euroins România.

A scăzut numărul reclamațiilor

Faptul că Euroins a reușit să plătească cererile de daună, în T4 2021, în medie, în mai puțin de 7 zile, a redus și numărul de reclamații depuse împotriva companiei. Față de media lunară, în octombrie 2021 numărul reclamațiilor a scăzut cu 85 la suta, iar în ianuarie 2022 numărul reclamațiilor a scăzut cu peste 200 la sută. Concret, au fost înregistrate doar 197 reclamații la peste 14.000 de daune plătite. Această performanță vine ca urmare a schimbărilor începute în 2021, împreună cu mărirea echipei de experți, digitalizarea companiei și îmbunătățirea experienței clienților.

„Suntem cu adevărat mândri de dezvoltarea Euroins România. Anul trecut, compania a trecut prin transformări importante, de la numirea unui nou CEO până la schimbarea procedurilor interne, pașii pe care îi facem în analiza dosarelor de daune, îmbunătățirea relației cu clienții, brokerii și atelierele auto. Am susținut această dezvoltare cu investiții majore, măriri de capital care însumează peste 500 de milioane de lei, inclusiv sprijin din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare. Astăzi, Euroins România este o companie puternic capitalizată, lider de piață și inovator în zona non-RCA. Trendul este unul pozitiv, dar nu putem să trecem cu vederea faptul că suntem afectați de schimbările care au loc în piață și de acțiunile autorităților. Doar inițiative precum prevenirea accidentelor și sprijin în calculul tehnic pe deplin reglementat al prețurilor asigurărilor ne pot ajuta să menținem stabilitatea, iar orice alte demersuri din păcate, pot doar să contribuie la <<repetarea evenimentelor din istoria foarte recentă a industriei asigurărilor din România>>”, spune Kiril Boshov, CEO al Euroins Insurance Group, compania mama a Euroins Romania.

În 2021, cea mai mare despăgubire plătită de Euroins România a fost de 1,1 milioane euro (5,5 milioane lei). Această despăgubire a fost plătită în urma unui accident rutier produs în Franța de către șoferul unui camion înmatriculat în România, care a acroșat un autoturism condus de un cetățean francez. Despăgubirea a fost stabilită de instanță ca urmare a celor 237 de zile de îngrijiri medicale pe care victima le-a necesitat, incluzând costurile de spitalizare și terapie, mai ales că medicii au fost nevoiți să îi amputeze un picior.

Implicarea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare în acționariatul companiei-mamă este un mesaj fără precedent de încredere și oportunitate de dezvoltare a pieței de asigurări din România confirmând totodată că Euroins este un etalon pe piața asigurărilor din România.

In calitate de membri UNSAR si BAAR, Euroins consideră că azi, mai mult decât niciodată, industria de asigurări din România are nevoie de stabilitate și predictibilitate. România este „campioană” în ceea ce priveste frecventa accidentelor rutiere, cu daune tot mai mari în urma incidentelor din trafic. Conform celor mai recente date ASF, pentru fiecare 100 de lei încasați din RCA, asigurătorii trebuie să contribuie suplimentar cu circa 30 de lei. Măsuri precum plafonarea prețului RCA nu pot reprezenta soluții pe termen mediu sau lung. Euroins consideră că este imperios necesar ca aceste soluții să pornească de la analize tehnice bine fundamentate pentru protecția clienților, astfel încât să nu fie afectată capacitatea firmelor de asigurare pentru a-și îndeplini rolul cel mai important: plata la timp de despăgubiri către victimele accidentelor rutiere.