Milioane de elevi, părinţi şi profesori din România aşteaptă cu nerăbdare momentul revenirii în mod fizic în sălile de clasă, însă autorităţile evită deocamdată să dea un răspuns clar în această privinţă.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a transmis că va avea discuţii cu reprezentanţii sindicatelor din domeniu, precum şi cu cei ai elevilor şi ai studenţilor, în această săptămână, iar săptămâna următoare vor avea loc consultări cu responsabilii campaniei de vaccinare şi cu ministrul Sănătăţii. O decizie fermă privind deschiderea şcolilor ar putea veni abia la finalul lunii ianuarie, spune ministrul.

“Pe parcursul acestei săptămâni voi continua consultările cu cei din sistemul de educaţie, am planificat deja întâlniri cu reprezentanţii sindicatelor, Consiliului Naţional al Elevilor, asociaţiilor studenţeşti. Pe parcursul săptămânii viitoare voi avea consultări împreună cu cei implicaţi în campania de vaccinare şi cu ministrul Sănătăţii şi cu personalul din Ministerul Sănătăţii.

După această perioadă, decizia va fi luată oricum în cea de-a doua jumătate a lunii ianuarie, foarte probabil în ultima decadă a lunii ianuarie”, a declarat Sorin Cîmpeanu, luni, pentru Antena 3.

Cum va fi luată decizia la nivelul Ministerului Educaţiei?

Ministrul Sorin Cîmpeanu a explicat care vor fi principalii factori care vor duce la luarea unei decizii ferme privind deschiderea şcolilor în 2021. Pe lângă o serie de parametri interni, oficialul spune că va fi atent şi la deciziile luate de alte ţări care se află într-o situaţie similară sau asemănătoare cu România.

“Voi ţine cont de orice scenariu care va rezulta în urma analizei pe care o vom face începând cu jumătatea lunii ianuarie. (…) Parametri principali sunt evoluţia epidemiologică şi evoluţia campaniei de vaccinare. În egală măsură, o să vedem şi care sunt deciziile altor state aflate într-o situaţie similară sau asemănătoare cu cea a României din perspectiva educaţiei.

Aş vrea să să spun că am cerut o altă raportare încă din ultimele zile ale anului trecut către inspectoratele şcolare cu privire la estimările pe care le are fiecare unitate de învăţământ despre elevii aflaţi în risc de neîncheiere a mediilor pe semestrul întâi, risc cauzat de dificultăţile întâmpinate pe parcursul procesului de predare online. Termenul este 11 ianuarie.

În acest fel vom şti şi unde este nevoie să intervenim pentru susţinerea suplimentară a celor care au înregistrat dificultăţi în procesul de învăţare – predare online, este vorba de acţiuni remediale”, a mai declarat Sorin Cîmpeanu.

Sursa foto: INQUAM Photos, Octav Ganea