Un expert în infrastructură dezvăluie promisiunile eronate pentru Lotul 3 al autostrăzii București-Pitești
Ionuț Ciurea, expert în infrastructură, a afirmat că lotul 3 al autostrăzii, între autostrada A1 București-Pitești și DN6, către Alexandria, fusese promis eronat încă din anul anterior, într-un mod complet iresponsabil, de către domnul Grindeanu și alți oficiali din domeniul construcțiilor.
El menționase la momentul respectiv că proiectul nu va fi finalizat în 2023 și că există șanse foarte reduse să fie gata la termen.
Acum, el nu are încredere nici în deschiderea anunţată peste două săptămâni.
„Lotul 3, între autostrada A1 București-Pitești și DN6, înspre Alexandria, a fost promis eronat încă de anul trecut, în mod total iresponsabil, de către domnul Grindeanu și alți oficiali din construcții.
La momentul respectiv, am spus că nu va fi gata în 2023 și că sunt șanse foarte mici să fie gata la termen”, a declarat Ionuț Ciurea.
Ionuț Ciurea a declarat la Aleph News că acum nimeni nu mai își asumă promisiunile făcute anul trecut, care au fost repetate insistent.
El a adăugat că acum se promite lansarea în august, în septembrie sau în octombrie, dar niciuna dintre aceste date nu va fi respectată.
Ciurea a subliniat că există șanse să fie finalizată parțial până în decembrie, cu eforturi considerabile.
„Acum nimeni nu-și mai asumă aceste promisiuni care ne-au tot fost băgate pe gât anul trecut. Acum ni se promite ba august, ba septembrie, ba octombrie, dar nu va fi niciuna dintre aceste date. Cu mare efort, este posibil să fie gata în decembrie, chiar dacă doar parțial”, a spus Ionuț Ciurea.
Progrese semnificative pe autostrada de centură A0
Se continuă lucrările de terasament, inclusiv umpluturile cu material necoeziv în corpul drumului și balastul la fundație, atât pe autostradă cât și pe rampele pasajelor peste autostradă.
De asemenea, s-a finalizat săparea șanțului pereat în zona autostrăzii, atât pe partea dreaptă cât și pe cea stângă, precum și în zona bretelelor la nodul rutier A1 cu A0.
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a transmis că lucrările continuă în realizarea protecției taluzurilor cu pământ vegetal și înierbarea acestora. De asemenea, a menționat că s-a început montarea împrejmuirii cu gard în jurul corpului autostrăzii și bazinelor de retenție.
Pe lângă acestea, se execută balast stabilizat și mixtura asfaltică pentru stratul de bază AB22,4. Lucrările de relocare a rețelelor de utilități publice de gaz, electricitate, canalizare și apă menajeră sunt în curs de desfășurare.
Referitor la caracteristicile lotului, acesta include un nod rutier la intersecția cu A1, nouă pasaje, patru poduri, 46 de podete pe autostradă și bretele, precum și două parcări de scurtă durată și două spații de servicii.
Ionel Scrioșteanu a adăugat că se desfășoară activitatea de testare a grinzilor, urmând să revină cu detalii despre aceasta.