Circulația pe podul dintre Giurgiu și Ruse, permisă în ambele sensuri între 20 decembrie 2024 și 7 ianuarie 2025

Reprezentanții Poliției de Frontieră au anunțat că Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu a fost informat de către Centrul Comun de Contact Giurgiu că, în data de 20.12.2024, începând cu ora 13:00, se va deschide circulația pentru vehicule pe banda dreaptă renovată a Podului Prieteniei de la Ruse-Giurgiu, pe sectorul bulgăresc, având o lungime totală de 413 metri (intrare în Republica Bulgaria).

Aceștia au menționat că, pentru a fluidiza traficul în perioada sărbătorilor de iarnă, între 20 decembrie 2024 și 7 ianuarie 2025, circulația pe Podul Dunării va fi reorganizată temporar, permițând traficul pe ambele sensuri.

Poliția de Frontieră a mai precizat și că, începând cu 8 ianuarie 2025, este preconizată închiderea parțială a benzii stângi, pe o lungime totală de 413 metri (ieșire din Bulgaria), pe sectorul bulgăresc al Podului Prieteniei de la Ruse-Giurgiu.

S-ar putea construi un Pod al Prieteniei între Grecia și Turcia

În altă ordine de idei, amintim se lucrează deja la planurile pentru construirea unui nou pod care să lege Grecia de Turcia în zona Evros, iar proiectul este tot mai aproape de a începe.

Egnatia Odos SA, în colaborare cu partenerii turci, a finalizat studiul de fezabilitate al proiectului și l-a predat autorităților turce. Studiul a început în 2006, iar în ultimii patru ani progresul a fost semnificativ. CEO-ul Egnatia a declarat că, după patru ani de negocieri, au reușit să finalizeze studiul și să predau proiectul pentru noul pod de la Kipi.

De asemenea, a fost creat un videoclip cu un model 3D al podului, care ilustrează cum va arăta acesta la final. Podul ar trebui să fie finalizat până în 2027.

În perioada următoare, Egnatia SA va finaliza documentația necesară pentru licitație pe partea greacă, iar Turcia va face același lucru, conform acordului dintre cele două țări. Dacă totul decurge conform planului, ambele părți vor selecta antreprenorii care vor fi responsabili de construcție.

La începutul lucrărilor, va exista o echipă comună de supraveghere, care va funcționa sub autoritatea Ministerului Infrastructurii și Transporturilor din Grecia și a ministerului corespunzător din Turcia.

Podul va fi un pod suspendat cu cabluri, care va traversa râul Evros pe o lungime de 400 de metri. Lățimea sa va fi de 31,15 metri și va include patru benzi de circulație, câte două pe fiecare sens. Construcția acestui pod devine posibilă datorită colaborării dintre guvernele Greciei și Turciei, stabilită printr-un acord semnat la Istanbul în 2006. Noul pod va fi situat în apropierea celui existent, construit în 1958, care traversează râul Meriç.