Se deschide circulația pe Transfăgărășan
Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) a anunțat că vineri, se va deschide traficul pe Transfăgărășan. Însă șoferii vor putea circula între Bâlea Cascadă și Piscul Negru numai între orele 7.00 și 21.00.
DRDP a mai precizat că în cazul unor fenomene meteorologice nefavorabile, drumul va fi închis temporar și redeschis atunci când vremea va permite.
”De mâine (vineri, 07.06.2024), începând cu ora 07:00 se deschide circulaţia pe Transfăgărăşan, inclusiv în zona alpină, cuprinsă între Bâlea Cascadă (SB) şi Piscul Negru (AG). Precizăm că circulaţia va fi permisă doar pe timpul zilei, între orele 07:00 – 21:00, iar în cazul unor fenomene meteorologice nefavorabile drumul va fi închis temporar până când vremea va permite redeschiderea drumului în condiţii de siguranţă”, a transmis DRDP Braşov.
Autoritățile rutiere solicită șoferilor să fie extrem de atenți în trafic, având în vedere creșterea numărului de urși care își fac apariția pe șosele și chiar stau pe carosabil.
Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a transmis că în cazul unor fenomene meteorologice nefavorabile, drumul va fi închis temporar până când vremea va permite redeschiderea acestuia în condiţii de siguranţă.
Pe Facebook, el a făcut apel la cei care tranzitează Transfăgărăşanul să evite să încerce să hrănească urșii care stau în zona drumului pentru a nu provoca reacții periculoase din partea acestora.
Transfăgărășanul a fost construit între 1970 și 1974
Inițiat de Nicolae Ceaușescu, construcția Transfăgărășanului a avut loc în perioada 1970-1974.
Chiar dacă România dispunea deja de mai multe căi de acces peste Carpații Meridionali înainte de regimul comunist sau construite în primii ani ai acestuia, intervenția sovietică în Cehoslovacia din 1968 și preocupările legate de securitate au determinat inițierea de urgență a proiectului „Transfăgărășanului”.
Acest drum strategic a fost conceput pentru a conecta garnizoanele din Pitești și Sibiu, având în vedere vulnerabilitatea trecerilor existente între Transilvania și Muntenia. Aceste căi de acces urmăreau în principal cursul unor râuri și erau susceptibile de a fi blocate sau atacate în caz de necesitate.
În documentația justificativă a proiectului se menționează și alte motive pentru construirea Transfăgărășanului, printre care:
- accesul la bazinele forestiere din masivul Făgăraș
- gestionarea eficientă a pășunilor alpine
- dezvoltarea unei zone turistice montane în jurul Lacului Bâlea
Cu toate că inaugurarea oficială a avut loc în prezența lui Nicolae Ceaușescu la data de 20 septembrie 1974, lucrările au continuat pentru încă câțiva ani, incluzând asfaltarea drumului și alte activități adiacente. Proiectul s-a finalizat în forma actuală în 1980.