Lucrările sunt aproape finalizate la centura Beiuș, iar săptămâna viitoare vor începe probele de încărcare dinamică la poduri. Aceasta va îmbunătăți semnificativ circulația în zonă, reducând blocajele.

Detalii despre centura Beiuș

Consiliul Județean Bihor a declarat că centura are o lungime totală de 9,3 kilometri, lucrările desfășurându-se în două etape. Complexitatea proiectului a fost influențată de relieful zonei, necesitând construirea a două viaducte și trei pasaje supraterane.

”Lucrările la centura ocolitoare a municipiului Beiuş se află în faza finală. Se efectuează ultimele marcaje rutiere şi se montează panourile indicatoare şi parapetele de protecţie. Până la sfârşitul acestei săptămâni va fi finalizat auditul de siguranţă rutieră, iar săptămâna viitoare vor avea loc probele de încărcare dinamică la poduri. După inspecţiile finale, comisia de dare în trafic va stabili data deschiderii, preconizată pentru jumătatea lunii octombrie”, a menționat, marţi, Consiliul Judeţean Bihor.

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a subliniat beneficiile pentru șoferi:

„Cei care tranzitează prin zona Beiușului vor câștiga minute bune, evitând blocajele din oraș. Pentru localnici, circulația prin Beiuș va fi mult ușurată, după ce se va deschide circulația.”

Etapele proiectului

Instituția a anunțat că Centura Beiuș are o lungime totală de 9,3 kilometri, iar lucrările sunt organizate în două etape.

Detalii despre tronsoane

  • Etapa I (primul tronson):
    • Lungime: 7,3 kilometri
    • Traiect: Începe din DN76, la intrarea în Beiuș dinspre Oradea, traversează Crișul Negru și Drumul Comunal 231, ocolind Beiușul la vest, și revine în DN76 după ce trece peste calea ferată.
  • Etapa II (al doilea tronson):
    • Lungime: 2 kilometri
    • Traiect: Conectează primul sector al centurii cu DJ 764 Beiuș-Roșia-Aleșd, asigurând accesul către viitorul parc industrial din Beiuș.

Complexitatea lucrării este influențată de relieful zonei, care a necesitat construirea a 2 viaducte (800 și 700 metri), 3 pasaje supraterane (lungime totală de 230 metri) și 2 poduri (lungime totală de 28 metri).

Lucrările la primele două tronsoane sunt executate de: Etapa I: Drum Asfalt (Lider), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt (valoare contract: 269.464.711,29 lei, fără TVA) şi Etapa II: Drum Asfalt (Lider) şi Ile Viorel Construct (valoare contract: 15.589.851,59 lei, fără TVA).

”Pentru a facilita accesul către Stâna de Vale, Consiliul Judeţean Bihor va construi un nou drum de legătură de 1,4 kilometri. Traseul noului tronson, care va fi conectat cu Drumul Apusenilor, va porni din pasajul suprateran de la capătul Centurii Beiuş înspre Ştei şi va continua până la intersecţia cu drumul judeţean 764A, în apropierea localităţii Mizieş, comuna Drăgăneşti”, a mai transmis CJ Bihor.

Proiectul se află în etapa de proiectare, fiind parte din dezvoltarea centurii Beiuș.