Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că Podul de la Brăila va fi inaugurat la sfârşitul lunii iunie, urmând ca descărcarea în judeţul Tulcea să fie făcută pe varianta Măcin, menţionând că varianta Jijila va fi gata până la finalul acestui an.
“Undeva în iunie, în jur de 27 iunie, cine o fi ministru aici şi cine o fi prim-ministru, plus minus câteva zile, se va inaugura Podul de la Brăila, pe varianta pe care o ştiţi cu toţii, şi anume descărcarea în judeţul Tulcea pe varianta scurtă Măcin, urmând ca varianta de Jijila să fie gata până la sfârşitul anului.
E angajamentul pe care dânşii (constructorii – n.r.) şi l-au luat. Am spus că trimit în numele ministerului invitaţia la omologul italian să vină la inaugurare. Folosesc acest prilej să punem presiune şi mai mare pe dânşii”, a declarat Grindeanu, vineri, într-o conferinţă de presă.
Valoarea contractului pentru podul de la Brăila este de 2.375.159.389,70 lei cu TVA. Lungimea podului suspendat este de 1.974,30 metri, iar lungimea drumului principal Brăila-Jijila: 19,095 kilometri. Lungimea drumului de legătură cu DN 22 Smârdan-Măcin este de 4,328 kilometri. Contractul a fost semnat în 19 ianuarie 2018, iar termenul contractual de finalizare era 2021.
Acord pentru traseul autostrăzii Ploiești-Brașov
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că s-a ajuns un punct comun în privinţa traseului pentru autostrada Ploieşti-Braşov, între ceea ce doreşte Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi acele chestiuni “ştiinţifico-fantastice” cu care anumiţi proiectanţi au venit şi care duceau preţul la 8 miliarde pe 150-160 de kilometri.
Sorin Grindeanu a fost întrebat, vineri, într-o conferinţă de presă, când vom avea un traseu definitiv pentru autostrada Ploieşti-Braşov.
“Aici pot să vă spun următorul lucru că pare, cel puţin în ultima perioadă, că s-a ajuns la un punct de vedere comun între ce doreşte CNAIR-ul şi acele SF-uri.
Proiectanții au venit cu SF-uri
Când spun SF-uri nu mă refer la studii de fezabilitate, ci mă refer la chestii ştiinţifico-fantastice cu care anumiţi proiectanţi au venit să le prezinte beneficiarului, şi anume CNAIR-ului, şi care ne duceau la nişte preţuri de vreo 8 miliarde pe 150-160 de kilometri, lucru inacceptabil.
Şi au fost întâlniri periodice în aceste luni, coordonate la nivel de secretar general al ministerului de către Mariana Ioniţă şi s-a ajuns, pare-se, la o formă care e acceptată de toată lumea şi care ne duce cu preţul mult sub jumătate a ceea ce spuneam mai devreme cele 8 miliarde.
Eu sper ca în perioada următoare să se poată ieşi public, să se depăşească ultimele, să zicem impedimente şi să se poată ieşi public cu anumite anunţuri pe această autostradă”, a declarat Sorin Grindeanu. CNAIR a anunţat, în 13 ianuarie, că a iniţiat consultarea publică privind traseul autostrăzii Ploieşti-Braşov.