Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat darea în folosință a unei centuri importante pentru un municipiu din România. În lungime de 26 de kilometri, această şosea este așteptată de 15 ani de către șoferii din vestul ţării.
Se deschide circulația pe Centura Sud a Timișoarei
Traficul pe Centura Sud a Timișoarei va fi deschis începând de marți, conform anunțului făcut vineri la Timișoara de Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Această șosea de centură, mult așteptată de conducătorii auto de peste un deceniu și jumătate, are rolul de a devia traficul din oraș, reducând astfel aglomerația și timpul petrecut în trafic.
“Circulația pe Varianta Ocolitoare Timișoara Sud se deschide săptămâna viitoare. Am verificat astăzi lucrările pe cei aproximativ 26 de km ai acestui drum nou, la care UMB face acum ultimele pregătiri pentru deshidere”, a menționat șeful CNAIR Cristian Pistol, pe pagina sa de Facebook.
Centura Sud a Timișoarei joacă un rol strategic
Centura Sud a Timișoarei, care se întinde pe o distanță de 26 de kilometri, joacă un rol strategic, facilitând accesul către Serbia și conectându-se cu centura de nord a orașului și autostrada A1. Proiectul, care a necesitat o investiție de 384 milioane de lei, este deosebit de important pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere în zonă.
Sorin Grindeanu a povestit că Centura Sud a Timișoarei are o istorie complexă. El a detaliat că, în 2008, a fost realizat un studiu de fezabilitate, iar în 2011 a început proiectarea. Proiectul a fost finalizat în 2015, dar în perioada până în aprilie 2017 nu s-au făcut progrese semnificative.
În 2017 a început licitația, iar în 2018 a fost desemnat un câștigător care nu a respectat termenii contractului, ceea ce a dus la rezilierea acestuia în 2022. Grindeanu a subliniat că lucrările au fost reluate la mijlocul anului 2023 și că în termen de un an s-a finalizat restul de 50% din investiție, în timp ce prima jumătate a fost realizată în patru ani. El a menționat că deschiderea oficială pentru trafic va avea loc marți, fără ceremonii speciale.
“Centura aceasta are o poveste. Pe scurt: în 2008 s-a făcut un studiu de fezabilitate, în 2011 s-a dat drumul la proiectarea centurii, în 2015 s-a terminat proiectarea, dar până în aprilie 2017 totul a stagnat. În acel an s-a dat drumul la licitaţie, în 2018 a fost un câştigător, care nu şi-a făcut treaba iar în 2022 a fost reziliat contractul.
Pentru acest obiectiv s-a dat ordin de începere a lucrărilor la mijlocul anului 2023 şi într-un an a fost finalizat restul de 50% din investiţie, cealaltă jumătate fiind realizată în patru ani. Marţi se va da drumul la circulaţie, fără festivităţi”, a afirmat Sorin Grindeanu într-o conferinţă de presă.
Licitația pentru primul lot de proiectare a traseului între Timișoara și Moravița
Ministrul Transporturilor a anunțat că vineri a fost deschisă licitația pentru primul lot de proiectare a traseului între Timișoara și Moravița. De asemenea, a menționat că săptămâna viitoare va începe licitația pentru al doilea lot al proiectului.
Grindeanu a explicat că obiectivul de a finaliza proiectul pentru Varianta de Ocolire Timișoara Vest a fost o țintă personală pe care și-a stabilit-o la începutul mandatului său ca ministru al Transporturilor. El a menționat că termenul limită pentru soluționarea acestui proiect este săptămâna viitoare și a exprimat speranța că, până la încheierea mandatului său, vor reuși să semneze contractul pentru a trece la etapa a doua a execuției pentru Varianta de Ocolire Timișoara Vest.
“Este un obiectiv pe care mi l-am autopropus în momentul în care am preluat mandatul de ministru al Transporturilor, fiind important pentru noi. Săptămâna viitoare este termen de soluţionare pentru VO Timişoara Vest. Sper ca până la finalul mandatului meu la Ministerul Transporturilor să ajung să semnăm contractul pentru a se intra în faza a doua de execuţie şi pentru VO Timişoara Vest”, a detaliat Grindeanu