Ministerul Transporturilor și CNAIR au anunțat că traficul pe Varianta Ocolitoare Bârlad va fi deschis joi, pe data de 29 august. Traseul poate reduce cu aproape o oră timpul de călătorie către mai multe destinații.
Traficul pe Varianta Ocolitoare Bârlad va fi deschis joi
Ministerul Transporturilor și CNAIR au transmis că traficul pe Varianta Ocolitoare Bârlad, care se întinde pe o lungime de 11,28 km, va fi deschis mâine, 29 august 2024, la ora 15:00. Acest nou traseu are potențialul de a reduce timpul de călătorie către Vama Siret, Botoșani, sau Albița, Iași, cu aproape o oră, oferind totodată condiții de siguranță îmbunătățite.
Cristian Pistol, șeful CNAIR, a scris pe Facebook că acest nou traseu permite vehiculelor de tranzit să ocolească municipiul Bârlad, facilitând astfel fluidizarea circulației către și dinspre Vama Albița, punctul de frontieră dintre România și Republica Moldova.
Potrivit lui Cristian Pistol, pe traseul VO Bârlad au fost construite:
-
- 3 intersecții cu drumurile naționale DN24, DN24D și DN24A;
- 4 poduri (Pod Bârlad, Pod Trestiana, Pod Bârlad și Pod Simila);
- 3 pasaje;
- 2 parcări de scurtă durată.
Contract de 132 de milioane de lei
La începutul lunii august, Direcția Regională Drumuri și Poduri Iași a anunțat pe pagina sa de Facebook că Varianta Ocolitoare Bârlad este în etapa finală de execuție, cu aproximativ 99% din lucrări deja finalizate.
Contractul, în valoare de 132 de milioane de lei, a fost semnat în 2018 și trebuia finalizat inițial în 2022. Cu toate acestea, proiectul a întâmpinat blocaje și a fost reluat ulterior cu implicarea unui nou constructor în asociere.
Centura Bârlad se întinde pe o lungime de 11 kilometri. Deși contractul pentru această lucrare a fost semnat în 2018, proiectul a întâmpinat dificultăți în 2022, când progresul era de doar 30%, deoarece constructorul principal, Tehnic Assist, nu a putut continua lucrările. Proiectul a fost reluat și salvat prin intervenția constructorului Concelex. Situată pe traseul DN 24 Tișița – Vama Albița, cel mai important punct de trecere a frontierei cu Republica Moldova, centura Bârlad avea termenul de finalizare inițial stabilit pentru 2022.
Scopul principal al proiectului de construcție a variantei de ocolire Bârlad este de a stabili o conexiune între infrastructura existentă a drumului național, direcționând traficul de tranzit în afara orașului.
Mugurel Laicu, directorul DRDP Iași, a declarat, în luna iunie, pentru Vremea nouă:
„Proiectul Variantei Ocolitoare Bârlad a ajuns la un stadiu fizic de implementare de aproape 99% și va fi dat în trafic până la jumătatea lunii august.”
“Implementarea proiectului Varianta de Ocolire Bârlad alături de alte proiecte de infrastructură rutieră din Moldova, va conduce la îmbunățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE. (…) ” a adăugat el.