Dezbaterea publică a fost anunțată pe site-ul ministerului de resort la începutul săptămânii iar toate detaliile sunt disponibile aici.
Conform unui studiu prezentat de PwC România industria de ridesharing aduce, anual, beneficii statului român în valoare de aproximativ 1.1 miliarde de lei. Suma capătă proporții dacă este pusă în context. Ea reprezintă bugetul de investiții ai Ministerului Sănătății pe anul acesta sau jumătate din bugetul pentru modernizarea unităților de învățământ, conform bugetului Ministerului Educației. Mai mult, raportul companiei de consultanță vorbește despre sporirea acestor beneficii în contextul reglementării favorabile a acestei industrii și a liberalizării licențelor de taxi. La orizontul anului 2023, în scenariul amintit, beneficiile ar crește până la 1,9 miliarde de euro. Aproape dublu, și asta doar prin reglementarea unei industrii în care statul nu investește deloc, poate doar în dezvoltarea infrastructurii rutiere, dar asta oricum trebuie să facă.
Dezbaterea de luni este determinantă în ceea ce privește viitorul acestei industrii care oferă un loc de muncă pentru peste 20.000 de șoferi care deservesc aproximativ 2,5 milioane de utilizatori în toată țara. Bineînțeles, adoptarea acestui cadru legislativ va facilita și programele de investiții în zona de tehnologie și dezvoltare de software, deoarece, să nu uităm, tehnologia este cea care face această industrie să funcționeze.
Un semnal pozitiv după discuțiile de luni ar deschide calea către rezolvarea rapidă a situației generate după data de 16 mai când au intrat în vigoare modificările la legea taximetriei. De atunci și până în prezent peste 100 de șoferi au fost sancționați, majoritatea dintre ei au rămas fără plăcuțele de înmatriculare ale mașinilor personale, cu care prestau aceste servicii.